اخبار بروجرد

هشدار به مربیان ورزشی، ورزشکاران و خانواده ها

روزهای بروجرد- فرهاد داودوندی: واقعیت این است که دیگر نظارتی آنچنانی بر استفاده از مواد غیر مجاز نیروزا در بین ورزشکاران نوجوان و جوان و حتی بزرگسالان وجود ندارد.

متاسفانه بسیاری از خانواده ها نیز علنا خود را به ندیدن می زنند و نمی خواهند قبول کنند که با دو سه ماه تمرین هیچ ورزشکاری به یکباره دارای یال و کوپال در حد هیکل هرکول نخواهد شد.

همین خانواده ها یا نمی دانند و یا اینکه خود را به ندانستن زده اند که مصرف مواد غیر مجازی که به یکباره حجم عضلات را چندین برابر می کند در دراز مدت عوارض منفی غیر قابل برگشتی دارد.

بسیاری از مربیان و خانواده ها می دانند که کمترین تبعات ویرانگر استفاده از اینگونه مواد غیر مجاز، بیماری سرطان است و بس!

متاسفانه بسیاری از خانواده ها و حتی مربیان ورزشی هنوز فرق بین مکمل های مجاز و استاندارد را با مواد نیروزای غیر مجاز نمی دانند.

بد نیست بدانیم سوداگران مرگ که بازار مواد نیروزای غیر مجاز را به تصرف در آورده اند با تزریق اینگونه مواد به بازار پر از تقاضای جوانان ورزشکار چنان بلایی بر سر اینگونه ورزشکاران آورده اند که اثرات آن را در بیماری های مرموز و سرطان های مختلف در بین اینگونه ورزشکاران در سالهای آینده خواهیم دید.

امیدواریم هر چه سریعتر مسوولین و حتی خانواده ها نظارت خود را بر ورزشکاران کم سن و سال بیشتر از پیش کنند وگرنه در آینده، بسیاری از ورزشکارانی که لجام گسیخته از مواد نیروزای غیر استاندارد استفاده می کنند را سونامی سرطان با خود خواهد برد!

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close