اخبار بروجردویژه ها

فرماندار بروجرد: ساماندهی ورودی های شهر بروجرد ضروری است

روزهای بروجرد- معاون استاندار لرستان و فرماندار بروجرد گفت: ساماندهی ورودی های شهر بروجرد ضروری است و باید با ارائه طرح‌های کارشناسی شده به بهترین شکل صورت گیرد.

به گزارش ایرنا، عبدالرحیم رحیمی در جلسه شورای ترافیک که در فرمانداری برگزار شد، افزود: ساماندهی ورودی های شهر بروجرد ضروری است و باید در این ورودی ها به گونه ای کار شود که معرف شهر باشند.

وی اضافه کرد: ضرورت دارد تا با کار کارشناسی برای احداث میدان جدید در ورودی شهر بروجرد از سمت اشترینان اقدام شود تا شهر بروجرد را بتوان در نگاه اول معرفی کرد.

معاون عمرانی فرماندار بروجرد در این جلسه با اشاره به مصوبات شورای ترافیک افزود: تعدادی از مصوبات جلسه قبلی شورای ترافیک اجرایی شده اما نیاز است که در این راستا اقدامات بیشتری صورت گیرد.

مسعود فلاح از عدم جانمایی پل جمع آوری شده میدان شهدا گلایه کرد و گفت: ۶ ماه پیش پل هوایی میدان شهدا جمع آوری شد و قرار بود بخشی از پل در بلوار بهشت نصب شود اما متاسفانه هنوز اقدامی برای جانمایی این پل صورت نگرفته است.

وی اضافه کرد: مقرر شد شهرداری در ورودی شهر بروجرد از سمت اشترینان در نزدیکی قلعه حاتم میدانی به نام میدان آیت الله نجفی احداث کند که درخواست این کار انجام شده و باید بررسی و کارشناسی لازم صورت گیرد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی بروجرد در این جلسه از اولویت ۱۴ نقطه در محدوده شهری برای پایش تصویری خبر داد و افزود: برای اجرای این کار هر دوربین ۸۵ میلیون تومان هزینه نیاز دارد و در مجموع برای انجام این طرح ۱۵۰ میلیارد ریال هزینه نیاز دارد.

محمد تقوی با اشاره به کاهش بار تارفیکی در مرکز شهر و در میدان قیام اظهار داشت: اقدام نخست برای کاهش ترافیک در این محدوده شهر این است که به صورت فاز به فاز اتوبوس های درون شهری را از سه راه جعفری به خیابان صفا انتقال دهیم تا بار ترافیکی در هسته شهر کاهش یابد.

وی گفت: در بروجرد ۶۳ دستگاه اتوبوس در مسیرهای مختلف فعالیت دارند که روزانه مسافران را در نقاط مختلف شهر، شهرک، روستا جابجا می کنند که ترافیک سنگینی با حضور اتوبوس ها در سه راه جعفری و میدان قیام ایجاد می شود و با این کار می توان بخشی از ترافیک را کاهش داد.

شهردار بروجرد ساماندهی ورودی و خروجی شهر از از اقدامات شهرداری ها برشمرد و افزود: شهردای باید ورودی های شهر را ساماندهی کند که تلاش داریم که در ورودی شهر بروجرد از اشترینان میدانی به وسعت هشت هکتار احداث کنیم.

رحیم جافری اظهار داشت: احداث میدان در این محور مصوبه شورای سوم بوده و در صورت موافقت، این میدان احداث می شود.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close