اخبار ایران

پرونده کهریزک ۵۰ هزار صفحه بود

روزهای بروجرد- وکیل خانواده‌ی روح‌ الامینی ضمن ابراز بی‌اطلاعی نسبت به درخواست اعاده دادرسی و بازبینی پرونده کهریزک از سوی سعید مرتضوی گفت: این پرونده نزدیک به ۵۰ هزار صفحه است و ما از دادگاه نظامی تا این مرحله از پرونده با آن بودیم. هیچ موقع هم نخواستیم درباره‌ی جزییات پرونده صحبت کنیم.

میرمجید میرطاهری در گفت‌وگو با انصاف نیوز گفت: پرونده مفصل است و سر دراز دارد و نمی‌توانیم درباره‌اش دو، سه جمله صحبت کنیم. در جریان اعاده دادرسی معمولا خود شخصی که معترض است اعتراض می‌کند و به طرف مقابل اطلاعی نمی‌دهند. در همان مرجعی که متولی این موضوع است، بررسی می‌شود و پروسه‌ای دارد و نهایتا درخواست اعاده دادرسی یا رد می‌شود یا قبول می‌شود اما درباره‌ی ارائه‌ی این درخواست من اطلاعی نداشتم. در این بحث هم زیاد نمی‌خواهیم وارد شویم. مهم این است که بعد از اینهمه مدت، به این نتیجه رسیده است.

وی در پاسخ به اینکه «آقای مرتضوی ادعا می‌کرد که حکم صادره به دلیل نفوذ آقای روح الامینی بوده است»، گفت: من وارد این بحث‌های حاشیه‌ای نمی‌خواهم بشوم. ببینید آن چیزی که عیان است. بالاخره پرونده‌ای نبود که یک یا دو قاضی روی آن نظر بدهند و اصراری هم ندارم. من هم می‌توانم بسیاری از مسایل را بگویم اما هر حرفی بار حقوقی دارد. عدم اثبات بعضی از حرف‌ها ممکن است به خودمان برگردد.

این وکیل دادگستری ادامه داد: من این موارد را نمی‌خواهم عنوان کنم. این پرونده نزدیک پنجاه هزار صفحه است و ما از دادگاه نظامی تا این مرحله از پرونده با آن بودیم. هیچ موقع هم نخواستیم درباره‌ی جزییات پرونده صحبت کنیم. آن چیزی که وظیفه‌ی قانونی‌مان بود انجام دادیم و در حال حاضر هم مطابق با قانون جلو می‌رویم. اگر ایشان هر ادعا و حرفی دارند از مسیر قانونی خودش عمل کنند و ما هم پاسخ قانونی خواهیم داد.

وی قربانی پرونده کهریزک در پاسخ به این پرسش که «مرتضوی باید به کدام زندان برود؟»، گفت: زمانی که حکمی صادر شده قطعی و لازم الاجراست. حکم زندان نیز باید اجرا شود مانند بقیه‌ی محکومان و اینکه فردی که به زندان محکوم شده باید به کدام زندان برود، مسوولیتش با دستگاه قضایی است.

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close