اخبار لرستان

بیش از ۲ هزار کلاس درس لرستان دارای بخاری نفت‌سوز هستند/

روزهای بروجرد- مدیر کل نوسازی و تجهیز و توسعه مدارس لرستان با اشاره به مشکلات این استان در آستانه سال تحصیلی جدید گفت: بیش از ۲ هزار کلاس درس لرستان دارای بخاری نفت سوز هستند.

محمدرضا حیدری در گفت‌وگو با ایلنا، با بیان اینکه در حال حاضر ۲ هزار و ۸۸۱ کلاس درس لرستان دارای بخاری نفت سوز هستند، اظهار داشت: این در حالی است که علمک گاز مقابل مدارس نصب‌شده و تلاش می‌شود که این تعداد کلاس درس نیز در آینده نزدیک استانداردسازی شوند.

حیدری افزود: در این میان هزار و ۶۰۰ کلاس دیگر در استان دارای بخاری نفت سوز هستند و این در حالیست که علمک گاز هم ندارند که مشکل این کلاس ها باید رفع شود.

وی در ادامه به وقوع سیل ویرانگر اوایل امسال اشاره کرد و افزود: در سیل ۱۲ فروردین ماه امسال در مناطق سیل زده جنوب استان ۴۲۳ فضای آموزشی دچار خسارت شد که از این تعداد اعلام شده ۳۱۰ فضای آموزشی نیاز به تعمیرات اساسی داشتند که هم اکنون برای سال تحصیلی جدید آماده سازی شده‌اند.

حیدری ادامه داد : از ۱۱۳ مدرسه تخریبی باقی مانده،  بازسازی ۶۲ فضای آموزشی نیز آغاز شده و ۵۱ مدرسه نیز برای بازسازی مجدد در دست اجرا هستند و علت کندی روند بازسازی به دلیل نبود زمین مناسب و همچنین جانمایی بوده چرا که بسیاری از این مناطق در مسیر سیل بسیاری از زمین ها دچار تخریب و رانش شده اند و تا زمان آماده سازی این فضاها دانش آموزان در کانکس جهت تحصیل خواهند بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت مدارس روستای سیل زده چم مهر اشاره کرد و افزود: قبل از سیل در این روستا ۴ مدرسه وجود داشت که یکی از این مدارس صد در صد تخریب شد که هم اکنون توسط خیرین در دست بازسازی است. از ۳ فضای آموزشی باقی مانده ۲ مدرسه توسط اداره نوسازی مدارس استان تعمیر شده و مدرسه باقی ماند به دلیل اینکه در حریم رودخانه قرار دارد و این مدرسه به دلیل پایین بودن تراکم دانش آموزی در حال حاضر بازسازی این مدرسه به تاخیر افتاده است. ضمن اینکه این مدرسه پیش از سیل نیز کاربری نداشته و تعطیل بوده است.

حیدری در خصوص حاشیه های مطرح شده پیرامون وضعیت بازسازی تنها مدرسه روستای چم مهر و عدم رسیدگی به این مرکز آموزشی، گفت: این افراد نیت خیرخواهانه ندارند و صرفا بدنبال ایجاد تنش هستند ولی مردم بدانند که مشکلات تعیین حریم رودخانه عامل اصلی ممانعت از ساخت مدرسه شده است.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close