اخبار لرستان

به دلیل خشکسالی ۲۶۰حلقه چاه آب در لرستان از مدار خارج شده است

روزهای بروجرد- مدیرعامل آب وفاضلاب روستایی لرستان گفت: با توجه به خشکسالی‌‌هایی که در ۱۰سال گذشته به وجود آمده بالغ بر ۲۶۰حلقه چاه آب در لرستان از مدار خارج شده است.

به گزارش برنا ؛ کاکاوند در جمع خبرنگاران ضمن اشاره به  افتتاح ۳ مجتمع آبرسانی در استان ،اظهار کرد: در این مراسم تعداد سه مجتمع آبرسانی در شهرستان‌های خرم‌آباد، دلفان افتتاح شد که تعداد روستاهای این سه شهرستان در مجموع ۱۲روستا با جمعیتی بالغ بر هزار و۶۸۰ نفرآبرسانی خواهد شد.

وی با بیان اینکه برای اجرای این سه مجتمع آبرسانی مبلغی بالغ بر ۵۲ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است افزود: این طرح‌ها در طول ۱۸ونیم کیلومتر طول شبکه و همچنین ظرفیت سه مخزن۵۰ با ظرفیت ۸۵۰مترمکعب اجرا شده است.

مدیرعامل آب وفاضلاب روستایی لرستان تصریح کرد: حفر ۲حلقه چاه و تجهیز سه ایستگاه پمپاژ از دیگراقدامات انجام شده در این مجموعه آبرسانی است. 

کاکاوند خاطر نشان کرد: این پروژه به عنوان اولین پروژه  آب روستایی است که از منابع پایدار آب استفاده می‌شود، با توجه به خشکسالی‌‌هایی که در ۱۰سال گذشته به وجود آمده بالغ بر ۲۶۰حلقه چاه آب از مدار خارج شده بر همین اساس باید به سمت منابع تامین آب مطمئن برویم.

وی بیان کرد: از سدایوشان حدود ۳۲لیتربر ثانیه برای حدود ۳۸روستا تخصیص گرفته شده که این پروژه فاز اول مجتمع است و حدود پنچ روستا در این فاز آبرسانی می‌شوند البته پروژه  فعال است و امیدواریم تا پایان سال مالی ۹۸بتوانیم فاز دوم پروژه  را به نتیجه برسانیم. 

کاکاوند عنوان کرد: شاخص بهر‌ه‌مندی آب شرب لرستان تا پایان سال گذشته ۸۰.۴۲درصد بوده که حدود ۷درصد بالاتر ازمیانگین کشوری بود ولی با توجه به سیل اخیر لرستان بسیاری از زیرساخت‌های آب شرب روستاها دچار مشکل شده که سبب پایین آمدن شاخص بهره‌مندی آب شرب شده و این در حالی است که با افتتاح پروژه آبرسانی به ۱۳روستا حدود نیم درصد افزایش داشته است.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close