لرستان

ابراهیمی: برای هزار تا ۲ هزار نفر در دلفان به علت فروش مواد مخدر حکم اعدام صادر شده / قوه قضاییه: چنین آماری صحت ندارد

روزهای بروجرد– نماینده دلفان و سلسله گفت: برای هزار تا دو هزار نفر از اهالی شهرستان دلفان لرستان در ارتباط با جرایم مواد مخدر حکم اعدام صادر شده است.
 

یحیی ابراهیمی در ویدیویی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده گفت: «هفته گذشته به صورت میدانی از دلفان بازدید کردم و با خانواده‌های زندانیانی که به خاطر فروش مواد مخدر به اعدام محکوم شده‌اند دیدار داشتم.»
 
او افزود: «براساس گزارشاتی که خانواده زندانیان اعلام کردند، هزار تا دو هزار نفر از هموطنان ما در شهرستان دلفان متاسفانه به علت فروش مواد مخدر حکم اعدام برای آن‌ها صادر شده و در مرحله اجرای احکام هستند.»
 
او گفت در نامه‌ای به رئیس قوه قضاییه خواستار جلوگیری از اجرای این احکام شده است.
 
ابراهیمی تاکید کرد: «من واقعا از این وضعیت متاثر شدم، هم برای خودم و هم برای مسئولینی که در طول ۴۴ سال گذشته، زمینه‌های ارتکاب جرم و این اعدام‌ها را فراهم کرده‌اند. متاسفانه اکنون شاهدیم که این افراد در آستانه اعدام قرار دارند.»
 
گفتنی است شهرستان دلفان در استان لرستان با ۱۴۵ هزار نفر جمعیت از جمله شهرستان‌های محروم است که نرخ بیکاری در آن از میانگین کشوری بیشتر و بالای ۲۵ درصد است. 
 
«شاخص فلاکت» کل کشور در سال ۱۴۰۱ حدود ۵۴.۸ درصد برآورد شده است. این شاخص در استان لرستان ۶۷.۲ درصد گزارش شده است.

تکمیلی: 

اطلاعیه روابط عمومی دادگستری لرستان در رد اظهارات نماینده دلفان؛ نه‌تنها در دلفان که در سطح کل استان هم‌چنین آماری نداریم!

خبرگزاری میزان نوشت:
در پی اظهارات و ادعاهای یکی از نماینده‌های استان لرستان در مجلس شورای اسلامی در رابطه با صدور احکام اعدام برای محکومان پرونده‌های مرتبط با مواد مخدر در شهرستان دلفان، روابط عمومی دادگستری استان اطلاعیه‌ای صادر کرد‌.
در این اطلاعیه آمده است:

در پی اظهارات یکی‌از نمایندگان استان لرستان در مجلس شورای اسلامی در رابطه با تعداد بالای احکام اعدام صادر شده برای محکومان پرونده‌های مواد مخدر در شهرستان دلفان، اعلام می‌شود که این موضوع به صورت دقیق و سریع از طریق دادستان شهرستان دلفان و دادستان مرکز استان پیگیری شد و مشخص شد آمار اعلامی از سوی این نماینده مجلس نه‌تنها به هیچ‌وجه صحت ندارد بلکه حتی نزدیک به واقع هم نیست.

نکته مهم اینکه چنین آماری نه‌ تنها در شهرستان دلفان بلکه در سطح استان نیز وجود ندارد و مشخص نیست نماینده محترم مذکور چگونه و از چه‌ طریقی چنین اطلاعات و آمارهای غیر واقعی را دریافت و بیان کرده است!

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close