اخبار ایران

یارانه کسانی که گردش مالی بیش از یک میلیارد تومان دارند حذف می‌شود/ دولت مکلف به حذف یارانه سه دهک بالای جامعه است

روزهای بروجرد- عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه قطع یارانه نقدی سه دهک بالای جامعه قانون مجلس است، گفت: هدفمندی یارانه‌ها و حذف یارانه ثروتمندان قانون مجلس است و بحث موافقت و مخالفت با آن مطرح نیست. در ابتدای مجلس دهم، در اصلاحیه بودجه سال ۹۵، مصوب شد که وزارت رفاه یارانه سه دهک بالای جامعه را قطع کند و این یک تکلیف قانونی است. بنابراین حذف یارانه سه دهک بالای کشور تکلیف قانونی است و دولت مکلف به انجام آن است.

به گزارش اعتماد آنلاین او با اشاره به روند قطع یارانه ثروتمندان ادامه داد: در مورد نحوه قطع یارانه دهک‌های بالای جامعه که در حال حاضر صورت می‌گیرد تا الان هم یارانه حدود ۶۰۰ هزار نفر قطع شده است و طبق آمار یک درصدی از افراد که یارانه‌شان حذف شده معترض هستند. بخش زیادی از این افراد کسانی هستند که ممکن است خرید و فروش ملک یا ماشینی انجام داد‌ه باشند، اما سند منتقل نشده و تنها مبایعه‌نامه‌ای نوشته شده است.

نماینده کاشمر توضیح داد: طبق اطلاعاتی که من دارم، واحد مخصوصی در وزارت رفاه دهک‌های بالای جامعه را شناسایی می‌کند و افرادی که این کار را انجام می‌دهند افراد دقیقی هستند. بنابراین مسیر هرگونه اعتراضی باز شده است و کسانی که نیازمند بوده‌اند و سهواً یارانه‌شان قطع شده می‌توانند اعتراض کنند و نام آنها در سامانه ثبت شود.

یارانه کسانی که گردش مالی بیش از یک میلیارد تومان دارند حذف می‌شود

بنیادی گفت: گردش‌های مالی بیش از ۱۰ میلیارد ریال افراد جزو مواردی است که یارانه‌شان حذف خواهد شد. کسانی که نسبت به قطع یارانه خود معترض هستند باید به جوانب امر توجه داشته باشند. اگر خرید و فروشی صورت گرفته باید اسناد را منتقل کنند؛ معاملاتی که در کشور انجام می‌شود به صورت مبایعه‌نامه و قولنامه است که همین مشکلاتی را ایجاد می‌کند.

او ادامه داد: تاکنون در حوزه انتخابیه‌ام هیچ نیازمندی اعلام نکرده که یارانه‌اش قطع شده است. بنابراین روند قطع یارانه نقدی روند صحیحی است.

این نماینده مجلس در پایان به تاثیر قطع یارانه ثروتمندان در اقتصاد اشاره کرد و گفت: سالانه حدود ۴۵ هزار میلیارد تومان یارانه پرداخت می‌کنیم و طبق قانون با قطع یارانه دهک‌های بالا این مبلغ صرف رونق تولید، اشتغال جوانان و حمایت از اقشار ضعیف می‌شود.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close