اخبار لرستان

تنها ۱۸ درصد پزشکان لرستان پایانه فروشگاهی نصب کردند

روزهای بروجرد- مدیرکل امور مالیاتی لرستان گفت: تنها ۱۸ درصد پزشکان استان پایانه فروشگاهی نصب کرده‎اند که مابقی در صورت عدم تمکین مشمول جریمه خواهند شد.

به گزارش ایرنا محمدرضا محمدی در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل سالن جلسات اداره کل امور مالیاتی استان برگزار شد اظهار داشت: برای پزشکانی که اقدام به نصب این پایانه ها نکنند جریمه ۲ درصدی از میزان کل مالیات محاسبه شده در نظر گرفته خواهد شد.

وی ادامه داد: علاوه بر جریمه مذکور شائبه فرار مالیاتی نیز مطرح خواهد شد که این مسئله نیز تبعات خاص خود را در پی خواهد داشت.

محمدی در ادامه از میزان عوارض پرداختی این نهاد مالیاتی سخن گفت و اظهار داشت: سال گذشته یکهزار و ۵۰ میلیارد ریال عوارض به شهرداری ها و دهیاری ها پرداخت کردیم که ۷۵۰ میلیارد ریال آن سهم شهرداری ها و مابقی سهم‌ دهیاری ها بوده است.

وی ادامه داد: همچنین در ۵ ماهه نخست سال جاری ۳۷۰ میلیارد ریال عوارض پرداختی داشته ایم که ۲۶۰ میلیارد ریال آن سهم شهرداری و مابقی به دهیاری ها اختصاص داده شده است.

مدیرکل امور مالیاتی لرستان گفت: در راستای حمایت از فعالان اقتصادی و رضایت مودیان کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی اگر تا پایان مهر بدهی خود را تسویه کنند مشمول بخشش۱۰۰ درصدی جریمه خواهند شد.

وی توضیح داد: اگر مودیان مالیات از این فرصت استفاده نکنند و پرداخت ها را به زمان دیگری موکول کنند میزان بخشودگی برای اشخاص حقیقی ۸۰ درصد و برای اشخاص حقوقی غیر دولتی ۹۰ درصد خواهد بود.

محمدی اظهار داشت: برای سال ۹۹ هم این میزان بخشش به ۵۰ درصد برای اشخاص حقیقی و ۷۰ درصد برای افراد حقوقی غیر دولتی خواهد رسید.

محمدی در خصوص وضعیت مودیان خسارت دیده از سیلاب اخیر در لرستان نیز گفت: از همان روز های ابتدایی وقوع حادثه بنرهایی را در سطح شهر برای آگاهی بخشی و شناسایی خسارت دیدگان نصب کردیم.

وی گفت: بر این اساس کلیه مالیات واحد های بیش از ۵۰درصد خسارت دیده تا پایان سال بخشوده و واحدهای کمتر از ۵۰درصد نیز میزان خسارتشان از کل مبلغ مالیات محاسبه شده کسر خواهد شد و بدیهی است که سال آینده میبایست این موارد را در اظهارنامه خود قید کنند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close