اخبار بروجردویژه ها

ماجرای انتقال مرکز جامع سرطان بروجرد به استان همدان چیست؟

روزهای بروجرد- “با پیگیری های فراوان مرکز جامع سرطان بروجرد و کنگاور به ملایر و کبودرآهنگ منتقل شد و عملیات ساخت آنها در حال انجام است.” این گفته های رییس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان است که البته با تکذیب دانشگاه علوم پزشکی لرستان همراه شد.

عباسی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان در واکنش به گفته های مسئولان همدانی اظهار داشته است: مرکز غربال‌گری سرطان در بروجرد آماده است و دستگاه ماموگرافی هم برای استقرار در این مرکز اختصاص داده شده است و انتقال مرکز جامع سرطان بروجرد به ملایر تکذیب می شود.

اما واقعیت چیست؟

در فروردین سال ۹۵ صیرفی؛ رئیس وقت شبکه بهداشت و درمان بروجرد از ساخت بیمارستان فوق تخصصی سرطان در این شهرستان خبر داد. بیمارستانی فوق تخصصی با ۱۲۰ تخت بیمارستانی که به همت خیرین و با مشارکت دولت قرار بر ساخت آن بود.

در همین رابطه محمد کیانی معاون عمرانی وقت فرمانداری بروجرد اظهار داشته بود: برای ساخت كلینیك فوق تخصصی سرطان در بروجرد زمینی به وسعت ۱۱ هزار مترمربع در فاز پنج اندیشه در نظر گرفته شده است.

جالب اینجاست که مرکز غربالگری سرطان در بروجرد که در میدان بهشت در مراحل پایانی ساخت آن قرار داریم متفاوت از بیمارستان فوق تخصصی سرطان به عنوان یکی از مراکز تخصصی سرطان در کشور است که قرار بوده در شهرک اندیشه ساخته شود.

 به نظر می رسد آنچه که معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان تکذیب کرده مرکز غربالگری سرطان در میدان بهشت است اما آنچه که ریاست دانشگاه علوم پزشکی همدان از انتقال آن از بروجرد به ملایر خبر داده بیمارستان فوق تخصصی سرطان و چهاردهمین مرکز جامع سرطان در کشور است که قرار بوده در شهرک اندیشه ساخته شود و چندسالی است که موضوع آن راکد مانده است.

بنابراین همچنان وظیفه نمایندگان، فرماندار و دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان پیگیری لازم و ارائه گزارش در این مورد به مردم شریف بروجرد و استان لرستان است که آیا آنچه رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان ادعا کرده همان بیمارستان فوق تخصصی سرطان بروجرد است؟

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close