اخبار بروجرد

مرکز توانبخشی بیماران اعصاب و روان بهزیستی بروجرد افتتاح شد

روزهای بروجرد- همزمان با دومین روز از هفته دولت، مرکز شبانه روزی توانبخشی و نگهداری از بیماران اعصاب و روان مزمن بهزیستی بروجرد با میزان اشتغالزایی ۲۰ افتتاح شد.

به گزارش ایرنا،  معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی لرستان در حاشیه افتتاح این مرکز در گفت و گو با ایرنا گفت: در حال حاضر حدود ۶ هزار بیمار اعصاب و روان در استان ثبت شده است.

لیلا طاهری افزود: از این تعداد، ۴۵۰ نفر از مراکز شبانه روزی، ویزیت و روزانه اعصاب و روان، خدمات توانبخشی، درمانی و حرفه ای دریافت می کنند تا توانمند شوند و زمینه ورود آنها به جامعه و پذیرش آنها در اجتماع فراهم شود.

وی بیان کرد: مرکز توانبخشی بیماران روانی مزمن آمین در بروجرد پنجمین مرکز شبانه روزی نگهداری و توانبخشی بیماران اعصاب و روان است که در استان در راستای بهبود و توانمند سازی این بیماران، کاهش بیماران پشت نوبت و کوچک سازی موسسات نگهداری از این بیماران راه اندازی شد.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی لرستان اظهار داشت: مرکز توانبخشی بیماران روانی مزمن آمین در بروجرد، از ظرفیت پذیرش ۵۰ بیمار برخوردار است که کارهای درمانی و آموزشی متعددی برای آنها انجام می شود.

طاهری یادآور شد: برای تجهیز این مرکز بیش از ۲۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

رئیس اداره بهزیستی بروجرد در حاشیه افتتاح این طرح در  گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت:  فضای فیزیکی و ساختمان این مرکز متعلق به بهزیستی بوده که برای  راه اندازی مرکز بیماران اعصاب و روان امین به منظور تعمیر و تجهیز در اختیار مرکز شبانه روزی بیماران روانی مزمن آمین قرار داده شده است.

کرم رضا پیردایه ادامه داد: یک مرکز شبانه روزی نگهداری بیماران اعصاب و روان ابن سینا در بروجرد وجود دارد، که هم اکنون ۱۲۰ بیمار اعصاب و روان بصورت استانی در آن پذیرش و نگهداری می شود.

در گرامیداشت هفته دولت ۵۷ طرح عمرانی و خدماتی با اعتبار ۷۷ میلیارد تومان در بروجرد به بهره برداری می رسد که با بهره برداری از این طرح ها زمینه اشتغال مستقیم ۲۴۸ نفر فراهم خواهد شد.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close