اخبار بروجردویژه ها

فرماندار بروجرد: اقدامات فرهنگی بیشترین اثربخشی را در رعایت حجاب و عفاف دارد

روزهای بروجرد- معاون استاندار لرستان و فرماندار بروجرد گفت: امر به معروف و نهی از منکر در حوزه حجاب و عفاف باید با اقدامات فرهنگی و به دور از رفتارهای قهریه، انجام گیرد تا اثربخشی بیشتری داشته باشد.

به گزارش ایرنا، فرماندار بروجرد در جلسه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر که در دفتر امام جمعه بروجرد برگزار شد، گفت: در خصوص اجرای امر به معروف و نهی از منکر در بخش حجاب و عفاف، اقدامات فرهنگی و فرهنگ سازی باید صورت گیرد تا علاوه بر اثربخشی بیشتر، ماندگاری بیشتری هم دارد.

عبدالرحیم رحیمی افزود: اقدامات متکی بر قوه قهریه بخصوص در حوزه حجاب و عفاف، نمی تواند بصورت پایدار و ماندگار اثربخشی داشته باشد و ممکن است برای مدتی محدود با اعمال فشار و برخوردهای چکشی رعایت شود ولی به محض کنار رفتن همان فشارها اثربخشی آنها هم از بین می رود.

وی ادامه داد: در صورتی که با اقدام فرهنگی و به عبارتی با فرهنگی سازی هر چند اقدامات فرهنگی معمولا زمانبر هستند ولی به همان نسبت اثربخشی ماندگار تر و طولانی تری دارند.

رحیمی بیان کرد: در حوزه مسائل اجتماعی، باید شیوه های فرهنگی را در پیش گرفت و در آئین نامه امر به معروف و نهی از منکر نیز بر اصل فرهنگ سازی بسیار تاکید شده است که باید این مساله مورد توجه قرار گیرد و تمام تمرکز بر اقدامات سخت گیرانه و قهری نباشد.

معاون استاندار لرستان اضافه کرد: با توجه به جمعیت بروجرد ممکن است افرادی بد حجاب شمار اندکی باشند که ما می گوئیم در شهری با پیشینه فرهنگی همچون بروجرد همان مقدار کم هم نباید باشد اما باید تلاش کرد برای رسیدن یه این هدف فرهنگ سازی کرد.

رحیمی با تاکید بر روش هایی تشویقی برای رعایت حجاب و عفاف گفت: به منظور ترویج حجاب و عفاف در گام نخست بانوانی که حجاب و عفاف را رعایت می کنند باید مورد تشویق و تقدیر قرار گیرند تا با چنین اقداماتی اثربخشی بیشتری بر سایرین داشته باشد.

وی افزود: در عین حال بنا دستورالعمل هایی بصورت نامه هایی از سوی فرمانداری تذکرات لازم به دستگاه های اجرایی مختلف داده می شود و در نامه های محرمانه ای نیز آنهایی که با مشکلاتی در حوزه حجب و عفاف مواجه هستند تذکراتی داده می شود.

فرماندار بروجرد بیان کرد: فارغ از هر گونه شعار زدگی باید در امر به معروف و نهی از منکر در راستای رعایت حجاب و عفاف عمل کرد و زمانیکه بنا بر دستورالعمل وزارتخانه ای اجباری به پوشش چادر برای دانش آموزان نیست نمی توان این اجبار را داشت اما گاه می توان بصورت ابتکاری با همکاری خیرین و از ماه ها قبل از آغاز مدارس، با تخفیفات ویژه ای امکان خرید چادر برای خانواده ها را فراهم کرد تا در صورت تمایل با قیمت مناسبی چادر برای دانش آموزان دختر تهیه کنند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close