اخبار بروجردویژه ها

ایجاد موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی در بروجرد

روزهای بروجرد- مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان از ایجاد موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی در بروجرد با همکاری و محوریت شهرداری، خبر داد.

به گزارش ایلنا، علی سالاروند در بازدید از باغ فدک گفت: پیگیری‌های لازم را برای انتخاب محلی مناسب برای ایجاد موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی(موزه حیات‌وحش) انجام شده و با توجه به الزامات و شرایط مربوطه، جانمایی محل ایجاد موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی در ورودی باغ پرندگان فدک که یکی از پر بازدیدترین مکان‌های گردشگری این شهرستان‌ است، صورت پذیرفته و طبق قول شهردار پرتلاش بروجرد، بهره‌برداری این محل برای استفاده عموم، ظرف دو الی سه ماه آینده انجام خواهد شد.

او افزود: موزه‌های تاریخ طبیعی و تنوع زیستی که از جمله مکان‌های علمی، فرهنگی، اجتماعی، آموزشی و نمایشگاهی هستند که می‌توانند در شناساندن هر چه بیشتر زیست بوم ها و تنوع زیستی سرزمین‌ها و معرفی گونه‌های گیاهی و جانوری بومی هر منطقه نقش مهمی ایفا کنند و موزه‌ها نقش مهمی در آموزش و ارتقاء فرهنگ حفاظت و حراست از مواهب زیستی خدادادی در هر سرزمین را دارند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان با موفق برشمردن ایجاد موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی در محل قلعه فلک‌الافلاک خرم آباد که صرفا در ایام عید نوروز ۱۴۰۳ با بیش از ۲۵ هزار گردشگر توانسته است آمار بی نظیری از استقبال مردم را نشان دهد گفت: با جانمایی موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی شهرستان بروجرد در محل باغ فدک می‌توان شاهد استقبال بی‌نظیر عموم از این ظرفیت مهم بود.

سالاروند در پایان ضمن بازدید از باغ پرندگان فدک بروجرد، نکات زیست محیطی لازم را در خصوص لزوم ایجاد شرایط زیستی مناسب برای گونه‌های موجود در این باغ به مسئولین مجموعه یادآور شد.

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Close