اخبار بروجرد

روایتی از زندگی شهید محمد بروجردی

روزهای بروجرد- شهید «محمد بروجردی» در سال ۱۳۳۳ در روستای دره‌گرگ از توابع بروجرد متولد شد و در یکم خرداد سال ۱۳۶۲ در جریان دفاع مقدس به شهادت رسید.

برشی از زندگی این قهرمان کشورمان برگرفته از کتاب «میرزا محمد پدر کردستان» به کوشش علی اکبری:

روایت پنجم؛ راوی محفوظ

بروجردی وقتی به کردستان رفت که جوانان حزب‌اللهی و پاسدار به وسیله ضدانقلاب قصابی می‌شدند، او اعتقاد داشت که آنان نیاز به محبت و هم‌دردی دارند و باید به آنها شخصیت داد. بروجردی بسیاری از شب‌ها را در منازل کردها می‌خوابید و روزها نیز به آنها سرکشی می‌کرد و به درد و دل‌شان گوش می‌کرد. می‌گفت: «هر کس مردم کردستان را دوست داشته باشد، می‌تواند توی کردستان کار کند». به کردهای اهل تسنن می‌گفت: «شما باید بر اساس قرآن از حاکمیت جمهوری اسلامی دفاع کنید و هر کس با جمهوری اسلامی مخالف است، سنی نیست».

وقتی سازمان پیش‌مرگان کرد مسلمان را تشکیل داد، مورد استقبال شدید نیروهای مسلمان کرد قرار گرفت و بازتاب آن، هم در داخل کردستان و هم در خارج از آنجا بسیار خوب بود. در یک کلام او پدر کردستان بود. او آنقدر عاشق کردستان و خدمت کردن در آنجا بود که وقتی به او گفته بودند ان شاءالله جنگ تمام می‌شود و از کردستان می‌رویم، گفته بود: «نه! من تصمیم گرفتم که بعد از جنگ هم توی کردستان بمانم، این منطقه نیاز شدیدی به ما دارد و از نظر فرهنگی ضعیف است».

از طرف دیگر مردم کردستان هم شیفته و دلداده‌اش بودند و به حدی به او علاقه داشتند که بروجردی را از خودشان می‌دانستند. با رفتن او کردستان به واقع یتیم شد.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close