لرستان

توصیه‌های رئیس پلیس راهور لرستان در مورد رانندگی در شب

روزهای بروجرد- رئیس پلیس راهور لرستان با بیان اینکه میزان تصادفات منجر به فوت در شب چند برابر روز است، رعایت چندین موضوع را به منظور جلوگیری از حوادث ضروری دانست.

به گزارش فارس، مرتضی چغلوند در جمع خبرنگاران اظهار داشت :برای خیلی از ما رانندگی در شب سخت‌تر از رانندگی در روز است؛ معمولا بین نیمه شب تا ۶ صبح پر مخاطره ترین زمان از نظر تصادف و بروز حوادث است و رانندگی ایمن در شب نیازمند آمادگی و توجه بیشتر به محیط اطراف است.

وی افزود: از آنجا که تصادف منجر به مرگ در شب چند برابر روز است، رعایت  نکات زیر اساسی است:

به یاد داشته باشید که چراغ‌های خودرو به تدریج و در طی زمان نور خود را از دست می‌دهند یا تنظیم آنها به هم می‌خورد، هر چند وقت یک بار چراغ ها را تنظیم کنید.

هنگام برخورد با اتومبیل که از روبرو می‌آید از نور پایین استفاده کنید اگر ماشین مقابل با نور بالا حرکت می‌کند از سرعت خود بکاهید و به منتهی الیه سمت راست بروید تا از نور شدید او در امان باشید.

 چراغ‌های جلویی را به موقع و با هدف به کار ببرید تا موجب کاهش دید سایر رانندگان نشود.

 در شهر نمی توانیم از نور بالا استفاده کنیم و جاده‌های بیرون شهر باید با ماشین جلویی ۱۵۰ متر فاصله داشته باشیم تا بتوانیم نور بالا استفاده کنیم، برای اینکه نور بالای ماشین‌های روبرو چشم را اذیت نکند به هیچ وجه نگاه مستقیم به نور چراغ‌های ماشین روبرو نکنید، بلکه خطوط کنار جاده یا وسط جاده را در نظر بگیرید و حرکت کنید.

بعضی مواقع ماشین پشت سر نور بالا انداخته که باعث اذیت شدن چشم‌ها می‌شود، باید سعی کنیم با روشن کردن چند ثانیه‌ای فلاشر، راننده را مطلع کنیم.

تمام نکات ایمنی در رانندگی در شب را بلافاصله بعد از غروب خورشید اجرا کنید زیرا در این دقایق چشم شما در حال تطابق با نور موجود است و میزان خطای دید در این زمان به حداکثر می‌رسد.

مشکلات بینایی چشم سبب بدتر شدن وضعیت رانندگی می‌شود حتما مراقب سلامتی چشم هایتان باشید اما صرف نظر از سلامتی چشم رانندگی در شب فشار بیشتری به آن وارد می‌کند و موجب خستگی بیشتر می‌شود پس اگر دچار مشکلات بینایی هستید حتما به چشم پزشک مراجعه کنید و عینک خود را همراه داشته باشید.

رانندگی با سرعت زیاد در شب، خطر را چند برابر می‌کند چرا که شما فقط می‌توانید محدوده روشن شده توسط چراغ‌هایتان را ببینید.

فاصله خود را با خودروهای عقبی و جلویی حفظ کنید و هنگام رانندگی در شب سیگار نکشید زیرا نیکوتین سیگار و منوکسیدکربن حاصل از سوختن آن بینایی را کاهش می‌دهد.

به یاد داشته باشید سرعت کم و هوشیاری مداوم، لازمه رانندگی بی‌خطر در شب هستند.

در مسیرهای طولانی برای خوردن یک غذای سبک و انجام چند حرکت کششی توقف کنید اگر بیش از حد خسته هستید توقف کرده و استراحت کنید.

اگر خودرو شما مشکلی دارد تا حد امکان از جاده کنار کشیده و با روشن کردن چراغ‌های فلاشر استفاده از مثلث‌های شب‌نما و یا روشن کردن چراغ داخل اتومبیل رانندگان دیگر را از موقعیت خود مطلع کنید.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close