اخبار بروجرد

امام جمعه بروجرد: روضه خوانی ها باید بر اساس کتب معتبر باشد و از هرگونه دروغ پردازی خودداری شود

روزهای بروجرد- امام جمعه بروجرد گفت: عزاداری‎ها باید آگاهی‎بخش و اثرگذار باشند و بتوانند انقلاب را با عاشورا پیوند بزنند.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام سید علی حسینی در خطبه های نماز جمعه این هفته بروجرد اظهارداشت: از جمله نکاتی که در عزاداری ها باید مورد توجه قرار گیرد پرهیز از خرافات است و روضه خوانی ها باید بر اساس کتب معتبر باشد و از هرگونه دروغ پردازی باید خودداری شود.

وی افزود: مداحان که خداوند صدای خوبی به آنها داده باید به این نکته مهم توجه کنند که آنها موظف هستند روضه خوانی راست داشته باشند و به هر قیمتی ولو با دروغ نباید مردم را بگریانند.

امام جمعه بروجرد گفت: گاهی برخی افراد سندهای جعلی برای برخی خرافه هایی که در روضه های خود به آنها استناد می کنند، می آورند در حالی که ما کتب معتبر بسیاری داریم و باید برای خواندن روضه به همان کتب معتبر که ریشه های روایی و قرآنی دارند رجوع کنند.

حجت الاسلام  حسینی تصریح کرد: نکته دیگری که در عزاداری ها باید مورد توجه قرار گیرد پرهیز از چشم و هم چشمی است و عزداری صرفا باید برای خدا باشد.

وی با تاکید بر ضرورت بیشتر در اجرای امر به معروف و نهی از منکر گفت: امر به معروف و نهی از منکر را باید با نرمی، متانت و دلسوزانه انجام داد تا برخی از منکر ها همچون بی حجابی در شهری همچون بروجرد رواج گسترده ای پیدا نکند.

حجت الاسلام حسینی افزود: شایسته نیست در شهری همچون بروجرد گفته شود که بد حجابی رایج شده و باید با اجرای صحیح و دلسوزانه امر به معروف و نهی از منکر ، این مشکل را رفع کرد.

امام جمعه بروجرد با اشاره به اینکه جبهه مقاومت و استکبار همچنان در برابر هم قرار دارند اضافه کرد: جبهه مقاومت به لطف خداوند رو به گسترش است و ایران بعنوان محور جبهه مقاومت در دنیا قدرت نمایی می کند.

وی یادآور شد: امروز آمریکا کارش به جایی رسیده است که دنیا دیگر به حرف او گوش نمی دهد و حتی اقداماتی هم انجام می دهد از جمله با کنار گذاشتن مشاور جنگ طلب خود سعی می کند چهره خوبی از خود نشان دهد اما این رفتارها فایده ای ندارد و مردم فریب آن را نمی خورند.

امام جمعه بروجرد اظهار داشت: ایران در زمینه سیاست خارجی قوی عمل می کند و با وجود رهبری با درایت و مردمی که همیشه آگاهانه حضور داشته اند ، مسئولان داخلی، اجرایی و مجلس باید کار و اقداماتی موثر تر انجام دهند.

حجت الاسلام حسینی یادآور شد: در مورد مراسم ترحیم باید تلاش شود تا صرف ناهار حذف شود چرا که روایت هست که تا سه روز صاحبان عزا کراهت دارد پذیرایی کنند و در این مدت بهتر است همسایگان ، اقوام و آشنایان برای صاحبان عزا ، غذا بپزند.

وی افزود: ضمن اینکه در مراسم مصیبت هیچ کدام از معصومین پذیرایی و کارت دعوت و صرف ناهار رایج نبوده است و بهتر است هزینه های آن را صرف کارهای خیر و کمک به نیازمندان کرد.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close