لرستان

رشد ۱۰ درصدی نزاع در لرستان/ «کدخدامنشی» کمرنگ شده است

روزهای بروجرد- مدیرکل پزشکی قانونی لرستان بخش قابل توجهی از مراجعه افراد به مراکز پزشکی قانونی استان را به دلیل نزاع خواند و گفت: پائین آمدن آستانه تحمل افراد از جمله دلایل بالابودن آمار نزاع در لرستان است.

حمیدرضا نظیفی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به آمار نزاع و درگیری در لرستان اظهار کرد: طی ده ماهه امسال ۱۱ هزار و ۶۰۵ نفر به دنبال نزاع به پزشکی قانونی استان مراجعه کردند که از این تعداد ۸ هزار و ۹۸۶ نفر مرد و ۲ هزار و ۶۱۹ نفر نیز زن بوده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: این میزان نزاع در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با آمار ۱۰ هزار و ۱۸۸ نفری، ۱۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

مدیرکل پزشکی قانونی لرستان بیشترین نزاع‌ها را مربوط به شهرستان‌های خرم‌آباد و بروجرد عنوان و تصریح کرد: کمترین میزان نزاع‌ نیز در شهرستان‌های پل‌دختر و ازنا رخ داده است.

نظیفی با بیان اینکه اغلب نزاع‌های استان در ۶ ماهه نخست به وقوع پیوسته، افزود: در ماه‌های مرداد و دی به ترتیب با یک‌هزار و ۲۴۶ و ۷۵۶ نفر بیشترین و کمترین مورد نزاع گزارش شده است.

وی بخش قابل توجهی از مراجعه افراد به مراکز پزشکی قانونی استان را به دلیل نزاع خواند و گفت: بسیاری از افراد به‌دنبال درگیری از سوی مراجع قضائی به مراکز پزشکی قانونی ارجاع داده می‌شوند که بر اساس مقدار و نوع  آسیب‌دیدگی برای آن‌ها گواهی صادر می‌گردد.

مدیرکل پزشکی قانونی لرستان اظهار داشت: پائین آمدن آستانه تحمل افراد از جمله دلایل بالابودن آمار نزاع در استان است، ضمن اینکه نقش کدخدامنشی و گفت‌وگو نیز در جامعه کمرنگ شده است.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close