لرستان

استاندار لرستان: دورکاری ۷۵ درصدی کارکنان دولت در لرستان بلامانع است

روزهای بروجرد- استاندار لرستان گفت: دستگاه های اجرایی و ادارات استان با توجه به وضعیت کنونی تا ۷۵درصد از نیروهای خود را به مرخصی و دورکاری بفرستند.

سیدموسی خادمی در دیدار با رییس دانشگاه علوم پزشکی و جمعی از نمایندگان جامعه پزشکان منتخب  لرستان در خصوص اقدامات مبارزه با بیماری کرونا افزود: همچنین تدابیری فراهم شود تا افراد علامت دار، بیمار و زنان باردار در محل کار حضور نداشته باشند. 

وی اظهار داشت:‌ اقدامات جامعه پزشکی استان در راستای آگاهی بخشی، اطلاع رسانی، پیشگیری و درمان در بحث ویروس کرونا بسیار خوب بوده و با حضور در سطح شهر و ارائه خدمات به مردم، فراتر از وظیفه خود عمل کرده‌اند که این امر دلسوزانه در کمتر جایی دیده می شود.

وی با بیان اینکه حساسیت کادر پزشکی استان در مواجهه با ویروس کرونا تحسین برانگیز بوده بیان داشت: اقدام دانشگاه علوم پزشکی استان در تهیه و خرید اقلام بهداشتی برای مقابله با بیماری کرونا و تجهیز مراکز درمانی به موقع بود که انتظار می رود این روند تا پایان ادامه داشته باشد.

خادمی تصریح کرد: مردم لرستان دارای ارتباطات و رفت و آمدهای عاطفی  بسیار قوی هستند که این خصیصه مثبت در شرایط کنونی ممکن است به ضعف تبدیل شود ازجمله حضور گسترده مردم در مراسم شادی و عزا که این رفتارها با توجه به شیوع بیماری کرونا باید از جانب مردم اصلاح شود.

استاندار لرستان گفت: مردم استان حین مواجهه با بحران ها به راحتی از مال خود گذشت می کنند و برای کمک کردن پیشقدم می شوند که می‌توان از این ظرفیت، در مسیر برطرف کردن مشکلات اجتماعی استفاده کرد.

خادمی با اشاره به وضعیت اقتصادی و تحریم های وضع شده علیه کشور نیز افزود:‌ بخشی از نگرانی دولت در شرایط کنونی این است که بر مشکلات اقتصادی مردم افزوده نشود و با کنترل این بیماری بتوان هر چه سریعتر به شرایط عادی بازگشت .

وی  در خصوص تعطیلی بازار تصریح کرد: همکاری مردم استان در تعطیلی بازار غیرضرور قابل توجه بوده و این روند برای پیشگیری از تجمع و ازدحام در اماکن خرید و فروش تا ۱۶ فروردین ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: بر اساس آمارهای اعلام شده مسافرت به استان طی روزهای اخیر که مصادف با نوروز بود، نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته حدود ۸۰ درصد کاهش داشته  که استقرار اکیپ های بازرسی در ورودی های استان  از اقدامات مهم در راستای  کنترل خودروهای ورودی و انجام تست بیماری کرونا بوده است.

تا روز دوشنبه چهارم فروردین ماه ابتلای ۵۰۵ نفر به بیماری کرونا و مرگ ۳۲ نفر از این تعداد در لرستان تایید شده است.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close