اخبار بروجردویژه ها

رئیس انجمن موبدان زرتشتیان ایران در مراسم در بیت آیت الله علوی بروجردی: امام حسین(ع) متعلق به همه جهان و جهانیان است

روزهای بروجرد- موبد اردشیر خورشیدیان، رئیس انجمن موبدان زرتشتیان ایران، در مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان در بیت آیت الله علوی بروجردی حضور یافت.

رئیس انجمن موبدان زرتشتیان ایران با تأکید بر اینکه با تأکید بر اینکه انقلاب امام حسین(ع) متعلق به همه جهان و جهانیان است، گفت: در این مدت ماه محرم همیشه همراه بوده ایم و همراه خواهیم بود. از خداوند می خواهم که این انسجام ملی را محافظت کند و دل های ما بیش از پیش به همدیگر نزدیک شود.

به گزارش جماران، موبد اردشیر خورشیدیان با حضور در مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان در بیت آیت الله علوی بروجردی، نهضت امام حسین(ع) را یک انقلاب بزرگ معنوی دانست و گفت: این انقلاب متعلق به همه جهان و جهانیان است و نمی تواند ویژه مسلمین باشد.

رئیس انجمن موبدان زرتشتیان ایران با بیان اینکه ما هم از این انقلاب درس های بسیار زیادی گرفته ایم، افزود: از زمانی که زرتشتیان متوجه شدند که حضرت امام حسین(ع) توسط یزید و یزیدیان به شهادت رسید، همه متأثر شدند و از کهن ترین زمان، همه سعی کرده ایم در این مجالس شرکت کنیم و می کنیم.

وی تأکید کرد: پیام امام حسین(ع) را شنیده ایم، می شنویم، بازگو می کنیم و سعی می کنیم روح بلند و معنویت ایشان را در جان و روح خودمان جا بدهیم و حق خواهی و حق جویی ایشان را سرمشق تمام مراحل زندگی خود کنیم.

موبد خورشیدیان اظهار داشت: در حقیقت شعور حضرت امام حسین(ع) چیزی است که باید همه درک کنیم. به وسیله تبلیغ کارهای بزرگ و بی نظیری که انجام دادند می توانیم با یزید و یزیدیان زمانه، در هر جایی که هستند، مقابله کنیم. تفکرات حضرت امام حسین(ع) می تواند به نبرد تفکرات یزید و یزیدیان در کل جهان از بین برود و نور حق همه جا را فرا بگیرد.

photo_2019-09-06_19-40-24

وی یادآور شد: اشوزرتشت می فرماید که «ما خواستاریم از جمله کسانی باشیم که مردم را به سوی راستی و نیکی راهنمایی می کنند». مسلمانان هم تعبیر «صراط مستقیم» و «خیر العمل» دارند. همین دو واژه را در زندگی به کار ببریم تا بتوانیم فضای یکتایی ایجاد کنیم، انسجام ملی را افزایش دهیم و روز به روز وحدت ملی بیشتر شود. طوری که دشمن بترسید و دوست خوشحال شود که ما همه با هم هستیم.

رئیس انجمن موبدان زرتشتیان ایران با تأکید بر اینکه «ثبت است در جریده عالم دوام حضرت امام حسین(ع)»، گفت: زمانی که ما یزد بودیم جزو یزدی ها در مراسم شرکت می کردیم و الآن هم در تهران و هر جایی که باشیم، با شما همدرد هستیم. در این مدت ماه محرم همیشه همراه بوده ایم و همراه خواهیم بود. از خداوند می خواهم که این انسجام ملی را محافظت کند و دل های ما بیش از پیش به همدیگر نزدیک شود. یکتاپرستی جز ایجاد فضایی یکتایی و رفتن به سوی خداوند یکتا توسط صراط مستقیم و خیر العمل چیز دیگری نیست. این را دریابیم و این راه را با همدیگر طی کنیم و ایرانی بسیار آباد و پیشرفته تر از گذشته بسازیم.

photo_2019-09-06_19-40-26 (2)

photo_2019-09-06_19-40-26

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close