اخبار جهان

حمله پهپادی حوثی‌ها به دو مركز نفتی عربستان

روزهای بروجرد- رسانه‌های عربستان‌سعودی از یک حمله پهپادی حوثی‌های یمن به تاسیسات شرکت ملی نفت این کشور، آرامکو در «بقیق»، شهری در ۶۰ کیلومتری جنوب غربی ظهران خبر دادند.
ظهران، منطقه ای که در فاصله نه چندان دوری از محل وقوع حملات پهپادی روز شنیه واقع شده بزرگترین مجموعه پالایشگاهی جهان را در خود جای داده و گفته می شود که بیشترین صادرات نفت عربستان از این ناحیه انجام می شود.
این خبر در حالی منتشر می شود که پیش از این برخی رسانه ها از وقوع انفجار و آتش سوزی در مجتمع نفتی آرامکو واقع در این منطقه گزارش داده بودند. خبرگزاری رویترز نیز پیش از این در گزارشی به نقل از یک ساکن محلی از شنیده شدن صدای انفجارهای متعدد در این شهر خبر داده بود.
مجتمع نفتی بقیع یک پالایشگاه بزرگ است که توسط شرکت ملی نفت عربستان سعودی، آرامکو اداره می شود. این در حالیست که خبرگزاری رسمی عربستان سعودی دقایقی پیش با تایید وقوع انفجارها در تاسیسات بقیق به نقل از منابعی در وزارت کشور اعلام کرد که دو مجمتع نفتی متعلق به شرکت آرامکو صبح روز شنبه هدف یک حمله پهپادی قرار گرفته اند.
در این گزارش با تاکید بر اینکه آتش سوزی های ناشی از این حملات مهار شده و شرایط در دو مجمتع نفتی یاد شده به حالت عادی درآمده به نقل از وزارت کشور عربستان سعودی آمده است: «تیم های امنیتی و ماموران بخش ایمنی شرکت صنعتی آرامکو بلافاصله پس از حمله به دو تاسیسات نفتی در بقیق و خریص وارد عمل شده و اوضاع را تحت کنترل درآورده اند.»
شبه نظامیان حوثی در یمن به طور معمول از انجام حملات پهپادی و موشکی به اهداف سعودی خبر می دهند و این اقدامات را واکنشی به حملات هوایی ائتلاف نظامی تحت رهبری ریاض به مواضع خود قلمداد می کنند.
تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close