اخبار ایران

جبهۀ اصلاح طلبان ایران به جای شوراهای سیاست‌گذاری و هماهنگی

روزهای بروجرد- فرج کمیجانی رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات از مصوبۀ جلسۀ روز یکشنبه ۱۹ بهمن ماه شورای هماهنگی جبهه اصلاحات خبر داد که به موجب آن، نهاد اجماع‌ساز اصلاح طلبان با نام «جبهه اصلاح‌طلبان ایران» با عضویت ۴۶ عضو رسمی یا مشاور فعالیت خواهد کرد.

به گزارش عصر ایران دبیرکل مجمع فرهنگیان ایران اسلامی گفت: مجموعه احزاب اصلاح‌طلب تاکنون در قالب دو جبهه سیاسی ثبت شده در کمیسیون ماده ۱۰ احزاب فعالیت می‌کردند: یکی شورای عالی سیاست‌گذاری به نمایندگی داوود محمدی و جبهه هماهنگی اصلاحات به نمایندگی حسین کمالی و ابراهیم اصغر‌زاده.

شورای هماهنگی جبهه اصلاحات اما تصمیم گرفته جایگزینی جبهه اصلاح طلبان ایران را به دبیرخانه کمیسیون ماده ۱۰ قانون احزاب مستقر در وزارت کشور اعلام کند.

کمیجانی گفت: از تاریخ ثبت درخواست در دبیرخانه کمیسیون ماده ۱۰ قانون احزاب،جبهه اصلاح‌طلبان ایران (به نمایندگی حسین کمالی و ابراهیم اصغرزاده) در گستره ملی و به لحاظ زمانی نامحدود فعالیت می‌کنند.

وی توضیح داد: این “جبهه سیاسی ” مجموعه‌ای است از دبیران کل احزاب یا نمایندگان تام‌الاختیار آنان به نمایندگی از احزاب متبوع و جمعی از شخصیت‌های معتمد و متنفذ که ضمن حفظ هویت مستقل سازمانی خود با توافق در مورد راهبرد‌های تعریف شده با رهبری مشترک جمعی فعالیت می‌کنند.

فرج کمیجانی هدف از تشکیل این جبهه را ایجاد وحدت، هماهنگی و انسجام بخشی به فعالیت‌های مجموعه اصلاح طلبان ، تدوین و اجرای راهبردها‌، سیاست‌ها‌، برنامه‌ها و اتخاذ مواضع کلان جریان اصلاحات و ورود موثرتر در انتخابات ریاست جمهوری، مجلس خبرگان رهبری‌، مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی شهر و روستا اعلام کرد و گفت: ظرف چند روز آتی اعضای ۴۶ نفره جبهه اصلاح طلبان ایران با تشکیل اولین جلسه خود و انتخاب هیات رئیسه فعالیت خود را رسما آغاز می‌کند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close