اخبار بروجرد

اربعین امسال ۶ موکب از بروجرد در عراق برپا می شود

روزهای بروجرد- معاون استاندار لرستان و فرماندار بروجرد گفت: پیاده‎روی اربعین یک حرکت مردمی است و همه باید برای برگزاری این مراسم همکاری لازم را داشته باشند.

به گزارش ایرنا، عبدالرحیم رحیمی در جلسه هماهنگی برگزاری مراسم اربعین که در فرمانداری برگزار شد، افزود: اربعین یک حرکت مردمی است و وظیفه داریم همکاری لازم را داشته باشیم.

وی اضافه کرد: مدیران ادارات از پرسنل نیز برای کمک به موکب های اربعین کمک بگیرند و باید تلاش کنیم تا همه زائران خصوصا زائران خارجی بدون هیجگونه کم و کاستی پذیرایی شوند.

فرماندار بروجرد اظهار داشت: ادارات دولتی اگر اعتباری برای هزینه کردن ندارند،  از امکانات موجود در ادارات‌ برای هر چه بهتر برگزار کردن مراسم اربعین و پذیرایی از زائران در موکب ها استفاده کنند.

وی بیان کرد: مصوبات جلسه باید اجرایی شود و ادارات مسئولیتی که بر عهده آنان گذاشته شده باید به نحو احسن انجام دهند.

مسئول ستاد عتبات عالیات شهرستان بروجرد در این جلسه اربعین را یک کنگره عظیم شیعیان برشمرد و افزود: هر ساله زائران زیادی از سراسر دنیا راهی این سفر معنوی می شوند و سال به سال اربعین با حضور حداکثری زائران برگزار می شود.

عبدالحمید گودرزی اضافه کرد: احداث موکب در شهرستان بروجرد و پذیرایی از زائران کربلا امسال نیز مانند سال های قبل صورت می گیرد و سال گذشته ۲ موکب در عراق از بروجرد برپا شد ولی امسال ۶ موکب از بروجرد در عراق برپا می شود تا خدمات بیشتری به زائران ارائه دهند و در هر موکب ۵۰ نفر برای خدمت رسانی به زائران حضور دارند.

وی اظهار داشت: کمک ها به طریق نقدی و غیر نقدی جمع آوری می شود و در سالهای قبل همه ادارات همکاری لازم را با ستاد اربعین داشتند و ۱۱ کمیته برنامه ریزی تشکیل شد که ۲۴ مصوبه را اجرایی کردند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بروجرد در این جلسه گفت: هزینه های موکب شهید بروجردی از نذورات مردمی هزینه می شود و سال گذشته روزانه ۱۵ هزار نفر در این موکب پذیرایی شد و مجموعا ۱۶۰ هزار زائر در موکب شهید بروجردی پذیرایی شدند که از این تعداد ۲۲ هزار زائر خارجی بودند.

سرهنگ مجید سوری افزود: امسال  پیش بینی می شود بالای ۲۰۰ هزار نفر زائر در موکب شهید بروجردی پذیرایی خواهند شد و از ظرفیت حضور زائران باید استفاده کرد و شهرستان بروجرد را معرفی کرد.

وی بیان کرد: به موکب های خارج از کشور باید توجه بیشتری شود و در بحث حمل و نقل آنان باید پیگیری شود.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close