اخبار بروجرد

کتابخانه نابینایان بروجرد بیش از ۱۰۰ عضو دارد

روزهای بروجرد- کتابخانه نابینایان بروجرد با بیش از هفت هزار نسخه کتاب بصورت لوح فشرده و ۲۳۰ جلد کتاب بریل یکی از مجهزترین کتابخانه های ویژه این قشر از جامعه در غرب کشور است که بیش از ۱۰۰ عضو فعال دارد.

رئیس کتابخانه های عمومی بروجرد در گفت و گو با ایرنا گفت: این کتابخانه در واقع بخشی از کتابخانه علامه سید جعفر شهیدی است که در سال ۱۳۹۳ راه اندازی شده و اکنون با چندین سال سابقه فعالیت بعنوان یکی از مجهزترین کتابخانه های ویژه نابینایان در غرب کشور است.

داوود پهلوان افزود: این کتابخانه علاوه بر اینکه مورد استقبال نابینایان و کم بینایان شهرستان واقع شده از سایر شهرستانهای استان و استان های همجوار نیز بصورت از راه دور از منابع این کتابخانه بهره مند می شوند.

وی اظهار داشت: این کتابخانه دارای ۲۳۰ جلد کتاب بصورت خط بریل و دارای بیش از هفت هزار نسخه بصورت لوح فشرده است.

پهلوان با اشاره به اینکه کتابخانه ویژه نابینایان بروجرد دارای بخشی برای کودکان کم بینا و نابینا است، یادآور شد: از مجموع افراد نابینای عضو این کتابخانه، بیش از ۱۰ کودک نابینا و کم بینا هستند.

وی بیان کرد: در مجموع ۶۰ درصد افراد نابینای عضو این کتابخانه مرد و ۴۰ درصد زن هستند.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی بروجرد اضافه کرد: این کتابخانه مجهز به تجهیزات پیشرفته اعم از دستگاه های برجسته نگار، سینمای خانواده، کامپیوتر، دستگاه ضبط صدا، منابع صوتی و بریل و به دید است که در عین حال آموزش های مختلفی در خصوص نصب انواع نرم افزارها بر روی رایانه و گوشی های هوشمند به افراد نابینا ارائه می شود.

پهلوان افزود: در کل استان روشندلان می توانند در صورت تماس با کتابخانه ویژه نابینایان در بروجرد منابعی را که لازم دارند را سفارش دهند تا بصورت الکترونیک و ایمیل برای آنها فرستاده و از منابع این کتابخانه بهره مند شوند.

وی با اشاره به استقبال خوبی که از سوی نابینایان از این کتابخانه می شود، گفت: در طول هفته به صورت ۲ روز در هفته با فراهم بودن سرویس ایاب و ذهاب امکان استفاده نابینایان در شهرستان بروجرد از این کتابخانه فراهم است.

پهلوان افزود: برگزاری کلاس های آموزشی و نشست های کتابخوان از دیگر برنامه هایی است که برای نابینایان در این کتابخانه برگزار می شود.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close