اخبار لرستان

معاون سیاسی استاندار: نیروی غیرهمراه با دولت در لرستان منصوب نشده است

روزهای بروجرد- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان گفت: در انتصابات حدود یکسال گذشته، هیچ نیروی غیرهمراه با دولت در استان منصوب نشده است.

به گزارش ایرنا، حبیب الله خجسته پور در نشست با خبرنگاران در محل استانداری افزود: شرط اول انتصابات در استان همراهی با دولت است.

وی با بیان اینکه باید مطابق قوانین جاری مملکت تصمیم بگیریم، اظهار داشت: برخلاف شعاری که در خصوص تفکیک قوای مطلق داده می شود، سیستم حکومتی کشور تفکیک قوای نسبی دارد.

وی ادامه داد: زمانی که نمایندگان مجاز به استیضاح وزیر در هر لحظه هستند و مجلس حق سوال از رییس جمهوری را دارد بنابراین تفکیک قوای مطلقی وجود نداشته اما در حوزه اجرا تفکیک نسبی وجود دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان با تاکید بر اینکه تصمیم گیری باید بر اساس مقررات قانونی باشد گفت: استاندار در انتصاب مدیران کل نقش اساسی ندارد بلکه بر اساس قانون انتصاب مدیران کل در هر استان، توسط وزرا یا معاونان رییس جمهوری و تنها با هماهنگی استاندار و مدیران شهرستانی نیز با هماهنگی فرماندار منصوب می شوند.

خجسته پور اضافه کرد: عزل مدیران کل نیز تنها با اطلاع استاندار و فرماندار صورت می گیرد و قدرت عزل نیز به استانداران یا فرمانداران داده نشده است.

وی تصریح کرد: قانونی برای عزل مدیرکل توسط استاندار پیش بینی نشده و در مجموع، عزل با اطلاع و نصب با هماهنگی استانداران صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۸۰ درصد انتصاب بخشداران استان انجام شده افزود: بر خلاف برخی اظهار نظرها تیم مدیریتی استان در انتصابات نقش تماشاچی نداشته و مذاکراتی در این باره انجام داده اما هیچگونه تفویض اختیاری صورت نگرفته است.

معاون استاندار لرستان در خصوص بکارگیری جوانان و بانوان در پست های مدیریتی نیز گفت: چهار مدیر، یک بخشدار، چهار معاون فرماندار، هفت مدیر اداره شهرستانی و چهار معاون دستگاه اجرایی استان زن هستند.

خجسته پور افزود: همچنین هفت معاون دستگاه اجرایی، هفت بخشدار و چهار معاون فرماندار نیز از افراد کمتر از ۴۰ سال انتخاب شده اند.

***با کار حزبی رسانه ها مخالفم
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان در خصوص عملکرد برخی رسانه ها در خلاء احزاب گفت: با این امر مخالف هستم چرا که رسانه باید کار ویژه خود را داشته باشد.

خجسته پور بیان کرد: امید می رود با اجرایی شدن قانون جدید در توسعه دفاتر و شعبه های احزاب، واژه خلاء احزاب از بین رود.

وی ادامه داد: پارسال هفتمین خانه احزاب استانی در لرستان افتتاح شد و تاکنون نیز ۱۰ پرونده شعب استانی به وزارت کشور ارسال و ۲۵ درخواست صدور مجوز شهرستانی صادر شده است.

وی با بیان اینکه ۸۰ دفتر و شعبه حزبی فعال در لرستان وجود دارد افزود: کمیسیون های دانشجویی، کارگری، فرق و مذاهب کار رصد فعالیت های حزبی استان را انجام می دهند.

***مجوز ایجاد ۲ شهر جدید در لرستان دریافت شد
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان اظهار داشت: طی یک سال اخیر مجوز ایجاد ۲ شهر چمن سلطان و شاپورآباد الیگودرز اخذ شده است.

خجسته پور افزود: ایجاد مجوز ۲ شهر دیگر نیز در دستور کار وزارت کشور قرار گرفته و چند بخش جدید نیز تاسیس می شود.

**رتبه اول استان در جمع آوری سلاح
وی با بیان اینکه سال گذشته ۱۴۱ جلسه شورای تامین استان برگزار شده گفت: بر اساس اعلام شورای امنیت کشور، لرستان جز پنج استان امن کشور است.

وی تصریح کرد: سال گذشته لرستان رتبه اول کشور در طرح جمع آوری سلاح و مهمات را کسب کرد و چهار ماهه امسال نیز سهم هدفگذاری شده برای لرستان، ۵۶ درصد تحقق یافته است.

وی با اشاره به کشف ۱۷ تن مواد ناریه غیرمجاز در سال گذشته گفت: سومین ایستگاه ایست و بازرسی ثابت استان به زودی در محور خرم آباد – پل زال به منظور کنترل و کشف کالای قاچاق راه اندازی می شود.

***بیکاریِ طلاق، اعتیاد، خودکشی و حاشیه نشینی پنج آسیب نخست لرستان
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان همچنین گفت: مهمترین آسیب های اجتماعی استان به ترتیب بیکاری، طلاق، اعتیاد، خودکشی و حاشیه نشینی هستند.

خجسته پور افزود: در برخی از این آسیب ها وضعیت لرستان بهتر از متوسط کشور است.

وی با بیان اینکه در این راستا طرح ‘ تقسیم کار ملی’ تدوین شده بیان کرد: برای بررسی و رفع هر آسیب، یک دستگاه به عنوان متولی و تعدادی دستگاه همکاری تعیین شده است.

وی تهیه سند مبارزه با خرده فروشان مواد مخدر را از اقدامات انجام شده برشمرد و اظهار داشت: ۷۲۳ زوج در کارگاه اموزشی قبل از ازدواج شرکت کرده اند و طرح بازآفرینی بافت های شهری و حاشیه نشینی ۱۰ شهرستان نیز در دست اقدام است.

***تشکل های مردم نهاد لرستان به ۱۳۴ مورد افزایش یافت
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان اضافه کرد: گسترش کمی و کیفی سمن ها در دستور کار بوده و تعداد این سازمان های مردم نهاد از ۱۰۸ به ۱۳۴ رسیده است.

خجسته پور گفت: همچنین در حال حاضر ۲۵۷ تشکل و ۱۵۰ نشریه دانشجویی فعال در استان وجود دارد.

وی در حوزه پدافند غیرعامل نیز گفت: مرکز متمرکزی برای مقابله با نفوذ سایبری به اطلاعات دستگاههای استان راه اندازی شده است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان افزود: کارشناسان این مرکز به صورت ۲۴ ساعته امنیت اطلاعات دستگاه ها را به صورت لحظه ای تامین و پایش می کنند.

وی اضفه کرد: طرح های عمرانی باید پیوست پدافند غیرعامل داشته باشند که هیچیک از شرکت های بومی استان این مهم را ندارد که در یکسال گذشته دوره آموزشی پایه معماری و شهرسازی برای ۶ شرکت متقاضی برگزار شده است.

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close