اخبار ایران

رئیس قوه قضائیه: پایان عمر مفسدان فرا رسیده است

روزهای بروجرد- رئیس قوه قضائیه تاکید کرد: مفسدان بدانند پایان عمرشان فرا رسیده است و اجازه هیچ اقدامی به آنان داده نخواهد شد.

به گزارش ایسنا، سیدابراهیم رئیسی در دیدار با علما و روحانیون استان کردستان اظهار کرد: همه ماموستایان باید نسبت به فراگیری دانش و علم‌افزایی اقدام کنند و هیچگاه خود را بی‌نیاز از یادگیری علم و قرآن نبینند.

وی با تاکید بر اینکه فهم ما باید از نورانیت برخوردار باشد، افزود: علما و روحانیون، دیده‌بانان ساحت دین برای جلوگیری از غلبه تحجر و انحراف هستند.

رئیس قوه قضائیه عنوان کرد: دشمنان همواره تلاش می کنند تا در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی در دل مردم شبه ایجاد کنند لذا تلاش برای ایجاد معنویت و ایمان و تقوا در جامعه ضروری است.

رئیسی در بخشی دیگر از صحبت‌های خود با اشاره به نرخ پایین جرم و جنایت در استان کردستان، این مسأله را علاوه بر تلاش نیروهای انتظامی و امنیتی، مرهون معنویت حاکم بر روحیه مردم این استان دانست.

وی اظهار کرد: اگر افراد جامعه ما از هر قومیت و مذهبی با مبانی دینی آشنا باشند، گروه های تکفیری و تفکرات انحرافی به هیچ عنوان نمی تواند بر ذهن مردم تاثیر بگذارند.

رئیسی با اشاره به اینکه نظام ما بر چهار پایه نماز، زکات، امر به معروف و نهی از منکر بنا نهاده شده است، افزود: هاضمه نظام ما فسادپذیر نیست و مطلقا اجازه نخواهد داد فساد در هیچ کجا لانه کند. ما هم با تمام وجود تلاش خواهیم کرد که نظام اداری، قضایی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی کشور آلوده به فساد نشود.

رئیس قوه قضائیه تاکید کرد: مفسدان بدانند پایان عمرشان فرا رسیده است و اجازه هیچ اقدامی به آنان داده نخواهد شد.

وی در ادامه، از تخصصی شدن شوراهای حل اختلاف خبر داد و گفت: حضور فعال روحانیون، ائمه جمعه و جماعات و علمای شیعه و سنی در امر صلح و سازش و ایفای جایگاه ریش سفیدی را خواستاریم تا از ورود دعواهای خانوادگی به دادگستری جلوگیری کنند.

رئیسی در پایان گفت: دستگاه قضایی به هیچ وجه با افزایش هزینه دادرسی موافق نیست زیرا افزایش هزینه ها، دسترسی مردم به عدالت را سخت می کند. به همین دلیل از مجلس و دولت نیز خواسته‌ایم که این مسئله را در بودجه ریزی مدنظر داشته باشند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close