اخبار بروجرد

جمع‌آوری روزانه ۲۳۰ تن زباله در بروجرد

روزهای بروجرد- مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری بروجرد با اشاره به تولید روزانه ۱۶۰ تا ۲۳۰ تن زباله در بروجرد، گفت: حدود ۳۰ درصد از این مقدار زباله‌های خشک و مابقی پسماند تر است.

به گزارش ایمنا، رضا کاظمیان از انجام رایزنی‌ها و اقدامات اولیه با یکی از شرکت‌های فعال در زمینه پسماند برای اجرای طرح تفکیک زباله از مبدأ در این شهر خبر داد و اظهار کرد: با شروع اجرای طرح تا پیش از پایان امسال، سایر ابعاد اجرای طرح مانند نحوه و زمان اجرا و مناطق تحت پوشش مشخص می‌شود.

وی با اشاره به تولید روزانه ۱۶۰ تا ۲۳۰ تن زباله در بروجرد، تصریح کرد: حدود ۳۰ درصد از این مقدار زباله‌های خشک و مابقی پسماند تر است.

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری بروجرد با بیان اینکه برنامه‌هایی که با هدف فرهنگ‌سازی در زمینه دفع زباله و اجرای موفق طرح تفکیک از مبدأ اجرا شده بود ادامه می‌یابد، عنوان کرد: ارتقاء فرهنگ عمومی در تولید و جداسازی زباله‌ها، ضامن اجرای موفق این طرح است.

کاظمیان گفت: در سایت دفن زباله تلاش شده با ایجاد ترانشه، آهک‌ریزی و خاک‌ریزی تا حد زیادی فرایند دفن زباله‌ها به صورت اصولی انجام و تا ۸۰ درصد از نفوذ شیرابه‌ها به منابع آبی زیرزمینی جلوگیری می‌شود.

وی تأکید کرد: رعایت همه استانداردها برای این منظور مستلزم ایجاد استخر شیرابه است که برای این منظور به اعتبارات زیادی نیاز است و در حال حاضر در توان مالی شهرداری نیست.

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری بروجرد گفت: فضای سایت دفن زباله در حال حاضر ۱۳.۵ هکتاری است که کافی نیست به همین جهت پیگیری‌ها برای الحاق زمین ۱۹.۵ هکتاری به این سایت در حال انجام است.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close