اخبار ایران

تأسیس بانک فرهنگیان در دستور کمیسیون مشترک مجلس

روزهای بروجرد- رئیس هیأت تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان بررسی تاسیس “بانک فرهنگیان” کمیسیون مشترکی از مجلس خبر داد و گفت: تبدیل این صندوق ذخیره فرهنگیان به بانک فرهنگیان فعالیت‌های مالی این صندوق را شفاف می‌کند.

جبار کوچکی نژاد در گفت‌وگو با خانه ملت درباره تعیین تکلیف دارایی‌های فرهنگیان در صندوق ذخیره فرهنگیان و سرنوشت این صندوق، عنوان کرد: طرحی برای تبدیل این صندوق به بانک فرهنگیان در دستور کمیسیون مشترک برنامه، بودجه و آموزش و تحقیقات مجلس قرار دارد تا این بانک فعالیت شفاف زیر نظر بانک مرکزی داشته باشد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بانک فرهنگیان باید در همه شهرها و مراکز استان‌ها شعبه داشته باشد تا فرهنگیان به این بانک دسترسی داشته باشند، افزود: این طرح دو بار در صحن علنی مجلس مطرح شده و برای بررسی بیشتر به کمیسیون‌های تخصصی مجلس ارجاع شده تا پس از بررسی، مجدداً در صحن علنی مطرح و تصمیم‌گیری شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر اساس قانون برنامه ششم توسعه، فرهنگیان می‌توانند تا ۵ درصد از حقوق و مزایای خود را در صندوق، سرمایه‌گذاری و دولت نیز مکلف شده که به همین میزان به این صندوق اعتبار تزریق کند تا به این طریق مبلغی برای بازنشستگی آن‌ها ذخیره شود.

سود ناشی از اعتبارات به صورت شفاف به فرهنگیان ارائه می‌شود

وی افزود: همچنین سود ناشی از این اعتبارات باید در اختیار فرهنگیان قرار گیرد تا از همین منابع وام ۲ درصدی به فرهنگیان ارائه شود ولی این صندوق انحرافات زیادی داشت که با تشکیل کمیته تحقیق و تفحص بسیاری از ایردات این صندوق محرز و در حال حاضر نیز این پرونده در قوه قضاییه در حال رسیدگی جدی است.

رئیس هیأت تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان نژاد تصریح کرد: با تأسیس یک بانک تابلودار تحت عنوان بانک فرهنگیان، معلمان و نیروهای آموزش و پرورش خدمات مثبتی را از این بانک دریافت خواهند کرد که این مسئله به بهبود اوضاع معیشتی معلمان کمک خواهد کرد.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close