اخبار بروجردویژه ها

بروجرد به عنوان شهر ملی ورشو انتخاب شد/ از تابلوی بروجرد به عنوان شهر ملی ورشو رونمایی خواهد شد

روزهای بروجرد- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان گفت: بروجرد به عنوان شهر ملی ورشو انتخاب شد. 
به گزارش ایسنا؛ سید امین قاسمی اظهار کرد: در جلسه‌ای که دو هفته پیش با حضور محمودیان معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کشور، نمایندگان بروجرد در مجلس شورای اسلامی، فرماندار شهرستان و جمعی از هنرمندان صنایع دستی برگزار شد دفاعیات خود را در خصوص انتخاب بروجرد به عنوان شهر ملی ورشو مطرح کردیم که خوشبختانه تلاش‌ها به ثمر نشست و با انتخاب بروجرد به عنوان شهر ملی ورشو موافقت نهایی شد. 
وی با بیان اینکه با توجه به سابقه ورشو در بروجرد، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان، بروجرد را به عنوان شهر ملی ورشو کشور معرفی کرد، افزود: انتخاب بروجرد به عنوان شهر ملی ورشو باعث می‎شود دولت برای حمایت از ورشوسازی به این صنعت بودجه اختصاص دهد و در نهایت رونق کارگاه‌های تولیدی این هنر صنعت در استان را بدنبال خواهد داشت. 
مدیرکل میراث فرهنگی لرستان با اشاره به اینکه صنعت ورشوسازی به بروجرد اختصاص دارد، تصریح کرد: مواد اولیه این صنعت از خارج کشور وارد می‌شود که متاسفانه در حال حاضر در این حوزه مشکل داریم، به همین علت اساتید ورشوساز بر روی ورق‌های قدیمی کار می‌کنند، لذا به دنبال این هستیم با استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی این ورق‌ را تأمین کنیم. 
قاسمی اضافه کرد: به زودی با حضور دکتر محمودیان معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور از تابلوی بروجرد به عنوان شهر ملی ورشو رونمایی خواهد شد . 
در این خصوص افشین باباحسینی معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی لرستان نیز گفت: مهارت و فن روی ورشو به شماره ۱۰۱۶ تیرماه سال ۹۱ و قلمزنی روی ورشو در شهر بروجرد به شماره ۱۵۶۰ اسفندماه سال ۹۶ در فهرست آثار ناملموس کشور به ثبت رسیده است. 
تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close