اخبار لرستان

اختصاص ۳۴۰ میلیارد تومان برای بازسازی راه های سیلزده لرستان

روزهای بروجرد- مدیرکل راه و شهرسازی لرستان گفت: یک هزار کیلومتر از راه های استان در سیل فروردین ماه امسال خسارت دید که برای بازسازی و احیا این محورها تاکنون ۳۴۰ میلیارد تومان اختصاص یافته است.

رضا خالقی در گفت و گو با ایرنا افزود: ۹۲۰ میلیارد تومان خسارت سیل به راههای لرستان  پس از تصویب وزارت راه و شهرسازی به تایید سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور رسیده و در مرحله اول ۳۴۰ میلیارد تومان از آن تخصیص داده شد.

وی با تاکید بر توزیع این رقم جبرانی بر اساس اولویت ادامه داد: یکهزار کیلومتر از راه های لرستان ۱۰ تا ۱۰۰ درصد بر اثر سیل آسیب دیده که تلاش می شود ترمیم این محورها با دسته بندی های تخصصی انجام شود.

وی میزان خسارت سیل به حوزه های راه و شهرسازی و راهداری استان را ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: چنانچه رقم مصوب شده برای استان به صورت مستمر و بر اساس پیش بینی ها تخصیص یابد بازسازی راه های سیل زده استان طی سه سال انجام خواهد شد.

 فروردین ماه امسال بر اثر بارندگی شدید، رودخانه خرم رود و رودخانه های شهرستان های دلفان، کوهدشت، سلسله، پلدختر، معمولان، بروجرد و چگنی در لرستان طغیان و سد مروک دورود نیز سرریز کرد که با جاری شدن سیلاب خسارت های فراوانی به بخش های زیربنایی، کشاورزی، مسکونی و دیگر حوزه های استان لرستان وارد شده است .

لرستان حدود هشت هزار کیلومتر محور ارتباطی دارد که سهم راه های روستایی از این رقم حدود ۶ هزار کیلومتر است.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close