لرستان

فرماندار سلسله: روستاهای حاشیه سد معشوره باید منتقل شوند

روزهای بروجرد- فرماندار سلسله گفت: روستاهای حاشیه سد معشوره در شهرستان باید منتقل شوند. 
به گزارش ایسنا، شريف خسروي در نشست با رئيس بنياد مسکن انقلاب اسلامي و نماينده ستاد بازسازي معين در شهرستان با اشاره به روستاهاي حاشيه سد معشوره در شهرستان و لزوم جانمايي مکاني مشترک براي اهالي اين روستاها، اظهار کرد: با توجه به مخاطراتي كه اهالي اين روستاها با آن درگير هستند و هيچ‌گونه تسهيلات مقاوم سازي و خدماتي به اهالي اين روستاها ارائه نمي‌شود لازم است كه اهالي اين روستاها به مكان امن ديگري منتقل شوند.
وی تصریح کرد: مکان جدید باید ضمن دسترسي به زيرساخت‌ها، کمترين فاصله را با مزارع روستاييان داشته و قابليت درآمدزايي براي اهالي نيز بهمراه داشته باشد.
خسروی با اشاره به تسهیلات بازسازی مناطق سيل‌زده در شهرستان، عنوان کرد: گرچه فعاليت‌هايتان قابل قدرداني است اما بايد پاسدار منافع بيت المال باشيد و با افزودن چاشني تدبير در فعاليت‌هايتان، به‌گونه‌اي عمل کنيد که اعتراضات مردمي نيز به حداقل برسد.
وی خاطرنشان کرد: تسهیلات بازسازی مناطق سيل‌زده فرصتي براي نوسازي واحدهايي است که بيشترين خسارت‌ها را در جريان سيل ديده‌اند لذا بايد تلاش شود که حق شهروندان خسارت ديده ضايع نشود و اين تسهيلات شامل كساني شود كه بيشترين استحقاق را دارند.
سیروس سپهوند نماینده ستاد بازسازی معین در شهرستان سلسله نيز با اشاره به ثبت ۳۶۰۰ تقاضاي بهره‌مندي از تسهيلات احداثي و تعميري در سامانه، افزود: از اين تعداد ۳۰۵ واحد از تسهيلات احداثي و ۱۱۳۰ واحد نيز از تسهيلات تعميري بهره‌مند شده‌اند.
وی با اشاره به اینکه ۲۰۰ واحد از تسهیلات احداثي عمدتا مبوط به منطقه قلايي بوده‌اند، خاطرنشان کرد: از ۲۶۵ روستاي شهرستان سلسله ۶۵ روستا بازديد اوليه نشده‌اند چون مردم و دهياران اين روستاها هيچ‌گونه گزارشي از اعلام خسارت به بنياد مسکن و يا ستاد معين شهرستان اعلام نكرده‌اند.
تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close