اخبار ایران

ظرفیت زندان‌های کشور ۲ برابر حد مجاز است

روزهای بروجرد-  با عنوان این مطلب که ظرفیت زندان‌ها ۲ برابر حد مجاز است، گفت: باید تلاش کنیم این ظرفیت را به یک برابر برسانیم.
اصغر جهانگیر، در حاشیه جلسه مجمع عمومی انجمن حمایت زندانیان مرکز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: کاری ارزشمند است که ظرفیت زندان ها را با ورودی زندان ها تطبیق بدهیم و در گذشته به این نحو بود که به هر نحوی که زندانی به زندان معرفی می شد زندان مکلف بود او را پذیرش کند و از زمانی که برنامه ظرفیت در قانون مطرح شد قرار شد که ما پیش بینی کنیم هر زندان چقدر ظرفیت دارد و آن را به واحدهای قضائی اعلام کنیم.
وی افزود: بر اساس آن واحدهای قضائی زندانی معرفی کنند و آنجا که ظرفیت زندان ها در وضعیت هشدار است و بیشتر از میزان قابل قبول است واحدهای قضائی موظفند که از مجازات‌های جایگزین استفاده‌ کنند و نسبت به سایر موارد مثل مرخصی و آزادی مشروط شرایطی فراهم‌ کنند که ظرفیت‌ها قابلیت تحمل باشد.
جهانگیر افزود: زندان مانند جاهای دیگر دارای ظرفیت هایی است و نباید این ظرفیت به نحوی شود که باعث تحمیل ظرفیت کیفری بیش از حد به زندان شود.
رئیس سازمان زندان ها، درباره عفو مقام معظم رهبری در سال گذشته و اینکه ظرفیت ها در زندان ‌ها به چه صورت است، گفت: ظرفیت حال حاضر زندان ها همچنان از ظرفیت مجاز بیشتر است و باید تلاش کنیم‌ تا انرا به ظرفیت مجاز برسانیم.
وی افزود: ظرفیت زندان ها کمتر شده و تقریبا حدود دو برابر است که باید تلاش کنیم آن را به یک برابر برسانیم.
تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close