اخبار جهان

وزیر خارجه آمریکا: برجام چند ماه است که در دستور کار ما نیست

روزهای بروجرد- آنتونی بلینکن و جیمز کلورلی وزیران خارجه آمریکا و انگلیس عصر سه شنبه به وقت محلی پس از رایزنی های دو جانبه در واشنگتن در یک نشست خبری مشترک شرکت کردند.

به گزارش ایرنا، بلینکن در این نشست خبری با بیان اینکه ما درباره ایران با یکدیگر گفتگو کردیم، اظهار داشت: ما در محکوم کردن اعدام علیرضا اکبری، شهروند دو تابعیتی انگلیسی- ایرانی که اقدامی سیاسی و غیرمنصفانه بود،کنار دولت انگلستان ایستاده‌ایم.

وزیر خارجه آمریکا مدعی شد: این الگوی دیگری از سوء رفتارهای ایران شامل بازداشت، شکنجه، اعترافات نادرست و اعدام‌های ناعادلانه است.

وی همچنین با ادعای حمایت از ایرانیان و نیز در پشتیبانی از ناآرامی ها در ایران مدعی شد که واشنگتن به همکاری با سایر متحدان و شرکا برای پاسخگو کردن ایران ادامه می دهد.

وزیر خارجه آمریکا همچنین در بخش دیگری از سخنانش با طرح اتهاماتی گفت: از اعدام علیرضا اکبری وحشت‌زده شدیم، همانطور که از دیدن سرکوب دسته‌جمعی معترضان ایران، دادگاه‌های ساختگی، اعدام‌ها و استفاده از خشونت جنسی به عنوان ابزاری برای سرکوب اعتراضات شوکه شدیم.

وی مدعی شد: نقض حقوق بشر از سوی ایران بدون عواقب نخواهد ماند. به همراه بسیاری از کشورها در حال انجام اقدامات چندجانبه و یک‌جانبه و استفاده از سازوکارهای سازمان ملل، برای پاسخگو کردن ایران هستیم.

مذاکره کننده ارشد آمریکا مدعی شد: بازداشت های ناعادلانه، اعترفات اجباری، دادگاه های ساختگی و اعدام ها با انگیزه سیاسی که جمهوری اسلامی انجام می دهد، باید متوقف شود.

 این مقام دولت بایدن درباره مذاکرات رفع تحریم ها نیز مدعی شد: در خصوص برجام، ایرانی‌ها چند ماه پیش فرصت بازگشت سریع به توافق را از بین بردند.

وی ادعا کرد: فرصتی که توسط همه طرف‌های مشارکت‌کننده شامل اروپایی‌ها، روسیه و چین مورد تأیید قرار گرفته بود، ایرانی ها رد کردند.

بلینکن ادامه داد: به همین دلیل، برجام چند ماه است در دستور کار ما نبوده و تمرکز ما روی این توافق نیست و روی اتفاقاتی که در داخل ایران به رخ می دهد، متمرکز هستیم.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close