اخبار بروجرد

تولید ۱۹۰ محصول دارویی در کارخانجات اکسیر بروجرد/صادرات دارو به بیش از ۱۰ کشور

روزهای بروجرد- مدیرعامل کارخانجات داروسازی اکسیر بروجرد گفت: در این کارخانجات ۱۹۰ قلم انواع محصولات دارویی تولید می‌شود.

به گزارش فارس، محسن کردی در نشست خبری با اصحاب رسانه این شهرستان با اشاره به تولید ۱۹۰ قلم محصول دارویی در کارخانجات اکسیر اظهار کرد: سال گذشته ۶ محصول دارویی جدید به مجموع تولیدات این کارخانه افزوده شده و  در سال جاری نیز ۱۰ محصول دارویی جدید دیگر وارد بازار فروش می‌شود.

وی عنوان کرد: از مجموع اقلام تولیدی در اکسیر قریب به ۱۰ محصول دارویی استراتژیک تولید شده و در چرخه درمان قرار می‌گیرد.

مدیرعامل کارخانجات داروسازی اکسیر تاکید کرد: همچنین در تیر ماه امسال با تولید ۱۳۰ میلیون واحد در یک ماه رکورد تولیدات دارویی این کارخانجات شکسته شد.

کردی با اشاره به فروش ۴۴۰ میلیارد تومانی این واحد در سال ۹۷ و ثبت رکورد تولید بیان کرد: از سویی برای نخستین بار و با سودآوری ۱۰۵ میلیارد تومانی رکورد این حوزه نیز شکسته شد.

وی با تاکید بر اینکه شرکت داروسازی اکسیر دومین کارخانه فروش محصولات دارویی در سه ماهه نخست امسال در کشور شناسایی شد، خاطرنشان کرد: در دو حوزه فروش و سود حاصل از آن به ترتیب شاهد رشد ۸۲ و ۳۶۰ درصدی در مقایسه با بازه زمانی مشابه سال گذشته بوده‌ایم.

مدیرعامل کارخانجات داروسازی اکسیر بروجرد تاکید کرد: درصد سود خالص و میزان فروش این شرکت برای نخستین بار به ترتیب به ۲۹ درصد و ۴۳۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.

کردی در ادامه با اشاره به شدت گرفتن و اعمال تحریم‌های دارویی کشور از سوی آمریکا و هم‌پیمانان آن در ۱.۵ سال گذشته گفت: با این وجود اقلام دارویی مورد نیاز بیمازان به ویژه داروهای استراتژیک تولید و روانه بازار شده است.

وی از صادرات اقلام دارویی تولیدی کارخانجات اکسیر به کشورهای عراق، سوریه، لبنان، ارمنستان، سومالی، افغانستان، یمن، آذربایجان، اکراین و چند کشور دیگر خبر داد.

این مسوول تاکید کرد: کارخانجات داروسازی اکسیر بروجرد عنوان صادرکننده برتر هلدینگ دارویی تامین در سال ۹۷ و سه ماهه نخست امسال را از آن خود کرده است.

کردی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رسالت خطیر خبرنگاران اظهار کرد: اصحاب رسانه با آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی درست و به‌هنگام به جامعه نقش قابل توجهی در پیشرفت و توسعه کشور ایفا می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: در شرایط جنگ نرم جان‌فشانی خبرنگاران توانسته کمک شایانی به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران داشته و سهم خوبی در حرکت رو به جلو کشور ایفا کند.

مدیرعامل کارخانجات داروسازی اکسیر بروجرد تاکید کرد: در شرایط اعمال تحریم‌های ناجوانمردانه علیه کشور ایران، اصحاب خبر و رسانه توانسته‌اند در سایه اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به هنگام به جامعه نقش بی‌بدیلی را در خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان و عدم موفقیت در دستیابی به آن‌ها ایفا کنند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close