اخبار بروجرد

ایثارگری یا لج بازی؟

مرتضی صارمی- آنچه امروز در شورای اسلامی شهر بروجرد اتفاق افتاده آزمون دیگری است تا میزان پایبندی به اخلاق در مقابل بی اخلاقی و منافع مردم بر منافع شخصی و باندی آشکار گردد اگر سیره امام علی (ع) معیار و شاخص رفتار اجتماعی اعضای شورای شهر قرار گیرد میزان دوری و نزدیکی به آموزه های دینی و رفتار امام علی روشن می شود. امام علی(ع) می فرماید لج بازی سرآغاز تباهکاری است.

در جریان انتخابات هیأت رئیسه شورا رأی کاندیداهای ریاست به صورت مساوی تقسیم شده است در این حالت قانون گذار برای عبور از بن بست «ایثارگری، مدرک تحصیلی و قرعه کشی» را ملاک قرار داده است.

ظاهراً دونفر کاندیدای ریاست، دارای سابقه ایثارگری می باشند. وفق ماده ۳۰ قانون شوراها و تبصره ذیل آن ایثارگری مفهومی عام است و همه کسانی که در دفاع از کشور به این درجه رسیده اند را شامل می شود و در قانون شوراها مانند دیگر قوانین به جزئیات آن اشاره نشده است.

مثلاً فردی که یک روز در جبهه بوده و شهید، جانباز یا اسیر شده با کسی که ۸ سال در جبهه بوده ایثارگر محسوب می‌شود یا فردی که براساس وظیفه سازمانی در جنگ حضور داشته و فردی که از پشت میز مدرسه یا کنکور به صورت داوطلبانه در جنگ مشارکت کرده یکسان تلقی می شود یا همین‌طور کسی مراسم عروسی را رها کرده و در عملیات شرکت کرده با فردی ارتشی یا سپاهی که بر اساس وظیفه در جنگ حضور داشته فرقی ندارند به همه این افراد طبق قانون انتخابات« ایثارگر» گفته می شود.

بنابراین تکلیف شرط ایثارگری روشن است در این شرط «ایثارگرتر» نداریم اما قانون گذار برای اولویت دوم با قید داشتن« مدرک تحصیلی بالاتر» تصریح کرده است.

به نظر نگارنده هیأت تطبیق مصوبات شورای اسلامی شهر با جسارت در مقابل لج بازی های بی حاصل باید مصوبه شورا را بر اساس اولویت مدرک تحصیلی بالاتر تأیید کند و اجازه ندهد شوی رأی اکثریت مطلق شکل بگیرد.

نگارنده معتقد است دنیا به آخر نرسیده بهتر است دوکاندیدا پا روی منافع شخصی و باندی بگذارند و برای احیای اعتماد عمومی به ایثارگران کنار بروند و لج بازی نکنند که لج بازی سرآغاز تباهکاری است.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close