اخبار لرستان

شناسایی و مطالعه ۳۴۳ هکتار بافت تاریخی در شهرهای لرستان

روزهای بروجرد- مدیرکل راه و شهرسازی لرستان گفت: ۳۴۳ هکتار بافت تاریخی در شهرهای استان شناسایی و مطالعه شده است.

رضا خالقی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: ۹۰۱ هکتار محدوده بافت ناکارآمد میانی، ۸۰۷ هکتار سکونتگاه غیررسمی و ۳۴۳ هکتار بافت تاریخی در سطح شهرهای استان شناسایی و مطالعه شده است.

وی در ادامه با اشاره به پروژه‌های بازآفرینی شهر دورود بیان کرد: پروژه مرکز توسعه در محله ناصرالدین شهر دورود برای تجهیز و بهره‌برداری در اختیار دستگاه‌ها و نهادهای ذی‌ربط قرار گرفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان به اجرای پروژه ساخت مدرسه ۱۲ کلاسه در منطقه حاشیه‌نشین محله ناصرالدین شهر دورود اشاره کرد و گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته بهسازی محور پل وحدت و اجرای کانال دفع آب‌های سطحی انگشته تا پایان امسال مورد استفاده و بهره‌برداری ساکنین این مناطق قرار خواهد گرفت.

خالقی در ادامه با اشاره به پروژه‌های بازآفرینی شهر الیگودرز اظهار کرد: ساخت پروژه‌ها در منطقه حاشیه‌نشین شهر الیگودرز در تیرماه امسال آغاز شده است.

 وی بیان کرد: پروژه‌های کف‌سازی محور طالقانی و آسفالت پشت کمربندی در محلات حاشیه‌نشینی الیگودرز تا پایان امسال تکمیل و مورد استفاده ساکنین قرار خواهد گرفت.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان اظهار کرد: در حوزه راه سه پروژه تکمیلی چهار خطه بروجرد _پل سفید، الیگودرز – داران و پروژه محور ازنا به شازند نیز از مهم‌ترین پروژه‌های این اداره کل هستند که به ترتیب  ۹۵، ۳۵ و ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close