اخبار بروجرد

پیش‌بینی خرید دولتی ۵۰ هزار تن گندم در بروجرد/افزایش چند برابری تولید کلزا

روزهای بروجرد- مدیر جهاد کشاورزی بروجرد گفت: بر اساس پیش‌بینی‌ها میزان خرید گندم از کشاورزان بروجردی قریب به ۵۰ هزار تن خواهد بود.

به گزارش فارس، عزت‌الله نباتی در جلسه ستاد برداشت و خرید گندم این شهرستان اظهار کرد: پیش‌بینی‌ها از خرید قریب به ۵۰ هزار تن گندم طی سال زراعی جاری در بروجرد خبر می‌دهد.

وی عنوان کرد: این در حالی است که طی سال زراعی گذشته مجموع گندم خریداری شده از گندم‌کاران بروجردی حدود ۴۱ هزار تن بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد با اشاره به آغاز برداشت محصول گندم از سطح مزارع این شهرستان خاطرنشان کرد: نرخ خرید اعلام شده برای سال جاری یکهزار و ۷۰۰ تومان است.

نباتی با اشاره به خرید حدود ۱۲۰ تنی دانه روغنی کلزا در بروجرد طی سال گذشته بیان کرد: پیش‌بینی‌های اولیه در خصوص میزان خرید این محصول در سال زراعی جاری یک‌هزار تن بود که با توجه به خسارات ناشی از سیل به ۵۰۰ تا ۸۰۰ تن کاهش یافت.

وی تاکید کرد: به این ترتیب و با وجود خسارات ماشی از سیل در بخشی از مزارع کلزا  بروجرد، میزان برداشت این محصول در مقایسه با سال گذشته رشد چند برابری را نشان می‌دهد.

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد از افزایش سطح زیر کشت دانه روغنی کلزا به عنوان یکی از سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی یاد و تصریح کرد: تامین بخشی از نیاز داخلی از مهمترین اهداف این برنامه‌ریزی است.

نباتی در خصوص پیش‌بینی میزان خرید محصول جو در بروجرد گفت: با توجه به اختلاف نرخ خرید دولتی و آزاد این محصول، بسیاری از کشاورزان اقدام به فروش محصول جو تولیدی خود در بازار آزاد می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: به این ترتیب میزان خرید دولتی محصول جو به معنای همین میزان تولید نبوده و بلکه بسیار بیشتر از اینها است.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close