اخبار بروجردویژه ها

وزیر نیرو: تلاش می‌کنیم سد آبسرده بروجرد با چاره جویی در منابع مالی به زودی افتتاح شود

روزهای بروجرد- وزیر نیرو گفت: ۵۳۶ پروژه آب، برق و فاضلاب در لرستان با اعتبار ۴۰ هزار میلیارد ریال در حال اجرا است.

به گزارش ایرنا، رضا اردکانیان در آئین افتتاح شبکه آب و فاضلاب بروجرد افزود: متوسط پیشرفت پروژه‌ها در لرستان ۶۴ درصد است.

وی با تاکید براینکه مهار آب‌ها اولویت اول در لرستان است، اظهارداشت: ۹ سد در لرستان در حال اجرا است و تا پایان دولت تدبیر و امید ۴ سد آن به پایان می‌رسد.

وزیر نیرو بیان کرد: چهار دهه پیش که فعالیت‌های عمرانی در کشور شروع شد چهار تصفیه خانه در کشور داشتیم ولی امروز به برکت انقلاب ۲۲۳ تصفیه خانه در کشور داریم.

اردکانیان اضافه کرد: تا پایان کار دولت دوازدهم تعداد ۴۹ تصفیه خانه در کشور به بهره برداری می‌رسد، که آمارها نشان می‌دهد در هر ۴۵ روز یک تصفیه خانه در کشور افتتاح خواهد شد.

وی ادامه داد: با پیگیری‌های به عمل آمده تأسیسات و زیر ساخت‌های لرستان که در اثر سیل آسیب دیده‌اند توسط وزارت نیرو بازسازی و تعمیر خواهند شد.
وزیر نیرو گفت: تلاش می‌کنیم سد آبسرده بروجرد با چاره جویی در منابع مالی به زودی افتتاح شود.

به گزارش ایرنا، رضا اردکانیان وزیر نیرو در سفر ۲ روزه به لرستان عملیات اجرایی مجتمع آبرسانی به ۹۶ روستای شهرستان الیگودرز را افتتاح و همزمان پروژه آبرسانی به ۳۷ روستا در سطح استان را به بهره‌برداری رساند.

وی همچنین در برنامه افتتاح تصفیه‌خانه آب شرب شهر ازنا و پروژه آبرسانی به کوهدشت، از مسیر رودخانه کشکان و ایستگاه پمپاژ واشیان پلدختر بازدید می‌کند ودستورآغازعملیات اصلاح شبکه‌های برق آسیب‌دیده در مناطق سیل‌زده را صادر خواهد کرد.

آغاز عملیات اجرایی سد مخملکوه، بهره‌برداری از تصفیه‌خانه فاضلاب روستایی بدرآباد، افتتاح شبکه جمع‌آوری فاضلاب منطقه ماسور و مجتمع روستایی غلامان ازدیگر برنامه‌های وزیر نیرو در روز دوم سفر به لرستان است.

اردکانیان همچنین با مدیران‌عامل، اعضای هیئت مدیره و مدیران حراست صنعت آب و برق استان دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

استاندار لرستان، امام جمعه بروجرد و فرماندار شهرستان، نمایندگان مردم شهرستان و جمعی از مسئولان شهرستانی و استانی رضا اردکانیان وزیر نیرو را در این سفر همراهی کردند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close