اخبار ایراناینترنت و کامپیوتر

هشدار در خصوص دستگاه‌های تولید ارز دیجیتال

روزهای بروجرد- دادستانی یزد در خصوص خرید و فروش دستگاه های تولید ارز های دیجیتال از جمله بیت کوین و استفاده از برق عمومی و صنعتی جهت این گونه فعالیت ها هشدار داد.

به گزارش ایلنا، دادستان یزد با صدور اطلاعیه ای در خصوص استفاده از دستگاه‌های تولید ارز دیجیتال گفت: دستگاه های ماینر و تجهیزات جانبی آن که برای این کار مورد استفاده قرار می گیرد قاچاق بوده و نگهداری و خرید و فروش آن ممنوع است و به پلیس فتا نیز ابلاغ شده تا با موارد آگهی آن در فضای مجازی برخورد کند.

این دستگاه ها موجب هدر رفتن انرژی برق شهری و صنعتی شده و بعضاً پوششی برای پولشویی است. ضمن اینکه سرمایه گذاری در این حوزه توسط دولت به رسمیت شناخته نشده و شهروندان باید مراقب باشند تا سرمایه های آن ها توسط افراد سودجو به هدر نرود.

لازم به ذکر است بیت کوین یکی از رایج‌ترین ارزهای دیجیتال است که در فضای مجازی خرید و فروش می‌شود و از طریق دستگاه هایی به نام ماینر که نوعی پردازشگر است، با مصرف برق بالا تولید می‌شود و برخی از افراد غیرحرفه ای و نا آگاه به مخاطرات سرمایه گذاری، در این حوزه سرمایه های خود را صرف این کار می کنند.

در حالیکه تاکنون این سرمایه‌گذاری و خرید فروش در کشور رسمیت ندارد، تضییع حقوق احتمالی سرمایه‌گذاران نیز به راحتی قابل پیگیری نیست و برخی از کلاهبرداران در فضای مجازی نیز از همین موضوع سوء استفاده می کنند، بررسی‌ها نشان می‌دهد، برخی از دستگاه‌هایی که مورد تبلیغ قرار می‌گیرد، اساساً چنین قابلیتی را نداشته و افراد زیادی به همین جهت مالباخته شده اند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close