اخبار ایران

مقام معظم رهبری: یعنی چه حج را سیاسی نکنید؟ / دولت سعودی موظف است امنیت و احترام حجاج را تأمین کند

روزهای بروجرد- رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید کردند:می‌گویند حج را سیاسی نکنید؛ حج یک کار سیاسی است که عیناً تکلیف دین است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری،  آیت الله خامنه‌ای در دیدار کارگزاران حج یادآور شدند:

حج، هم نمایش بندگی و خشوع است و هم عامل اجتماعی وحدت و برادری و یکرنگی در آن وجود دارد؛ و درعین‌حال حج نمایش تجمع و نمایش اخلاق است.

ایشان افزودند: از جمله خطاهای بزرگی که همیشه می‌شنیدیم و حالا هم از بعضی که نسبت به اسلام بی‌مبالات هستند می‌شنویم این است که میگویند حج را سیاسی نکنید.

یعنی چه حج را سیاسی نکنید؟ ایجاد وحدت، یک امر سیاسی است. دفاع و حمایت از ملت فلسطین و مظلومین دنیای اسلام مثل یمن یک کار سیاسی است و دفاع از مظلوم، عین تعالیم اسلامی و واجب است؛ یا برائت از مشرکین که یک فریضه است. همه‌ی اینها مال دین است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی همچنین تاکید کردند: بله، حج یک کار سیاسی است اما این کار سیاسی عیناً همان تکلیف دینی است. اما اینکه بیایند و این حرکات سیاسی را منع کنند، آن هم سیاسی است اما یک سیاست ضددینی.

حضرت آیت الله خامنه‌ای تصریح کردند: اینکه بگویند حق ندارید به آمریکا بگویید بالای چشمت ابروست، یک حرکت سیاسی شیطانی است.

رهبر انقلاب معظم انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: آن کسانی که متصدی مناطق حج هستند، وظایف سنگینی به عهده دارند. جزو وظایفشان است که امنیت حجاج را تأمین کنند، منتها نباید محیط را امنیتی کنند. باید احترام و کرامت اینها حفظ شود؛ اینها ضیوف‌الرحمانند.

ایشان تاکید کردند: باید رفتارشان با حاجیان در این مدتی که حجاج در مکه و مدینه هستند رفتار مناسبی باشد.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close