اخبار لرستان

معضلی به نام «روستای بدون اسم» و رشد نامتوازن روستاها در لرستان

روزهای بروجرد- معاون عمرانی استانداری لرستان از رشد نا همگن و نامتوازن روستاها در این استان انتقاد کرد.

به گزارش مهر، احمد مرادپور در جلسه با بخشداران با اشاره به کمیسیون ۹۹، عنوان کرد: روستاهایی که در اطراف شهرها هستند، روستاهایی که نزدیک به مناظر و جاذبه‌های گردشگری هستند، روستاهایی که نزدیک به کمربندی‌ها و شاهراه‌های اصلی هستند، به شدت در حال رشد ناهمگن و نامتوازن هستند.

مگر فرمانداری می‌تواند پرونده‌های ماده ۹۹ را ارسال نکند؟

معاون عمرانی استانداری لرستان با بیان اینکه همه بخش‌های لرستان دچار این مشکل شده‌اند، گفت: ممکن بوده که فرمانداری مصلحت سیاسی و اجتماعی را در نظر بگیرد آن را پیگیری نکند و این در حالیست که این مصلحت‌ها را نیز خودمان درست کرده‌ایم.

مرادپور، با طرح این سوال که کجای قضیه ما گفته‌ایم که روستایی خانه نداشته باشد، اصلاً ما موظفیم که خانه برایش تهیه کنیم، افزود: اما، اینکه کجا خانه داشته باشد را ما باید بگوییم، این سیل به ما گفت که باید در جانمایی و ساختگاه دقت کنیم.

وی با تاکید بر اینکه هر جایی که دقت نکردیم دچار خسارت شدیم، افزود: در این راستا طرح‌های هادی و توسعه روستاها باید با تایید بخشدار باشد و بخشدار باید تصمیم گیرنده ترین عضو این موضوع باشد.

معاون عمرانی استانداری لرستان خطاب به بخشداران با بیان اینکه پرونده‌هایی که در این رابطه به فرمانداران داده‌اید، رونوشت آن را برای معاونت عمرانی ارسال کنید، عنوان کرد: مگر فرمانداری می‌تواند پرونده‌های ماده ۹۹ را ارسال نکند؟

معضلی به نام «روستای بدون اسم»!

مرادپور با اشاره به اینکه الان فکر می‌کنیم که مردم را راضی نگه داریم کار درستی انجام داده‌ایم، افزود: این امر دقیقاً عین اشتباهی بوده که ۱۰ سال دیگر نتیجه آن مشخص می‌شود.

وی، بیان داشت: توسعه ناهمگن به چه دردی می‌خورد؟ توسعه باید پایدار باشد، احداث ساختمان‌های «کج و کوله»، ساختمان‌های غیر استاندارد، ساختمان‌های خارج از حریم، ساختمان‌هایی که رعایت معبر را نمی‌کنند به هیچ عنوان پذیرفته شده نیست.

معاون عمرانی استانداری لرستان با تاکید بر اینکه در واقع این مناطق «روستای بدون اسم» هستند، گفت: اول یک خانه ساخته می‌شود، بعد به یک روستا تبدیل می‌شود و می گویند که برای آن باید کد صادر شود.

مرادپور با طرح این سوال که این وسط امور اراضی، منابع طبیعی، بنیاد مسکن، دهیار و فرماندار … کجاست؟ گفت: این امر ظلم به توسعه استان و آن منطقه است

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close