اخبار بروجرد

مطالعه و طراحی بیش از ۵۰ پروژه عمرانی و ترافیکی در بروجرد

روزهای بروجرد- معاون امور زیربنایی و ترافیکی شهرداری بروجرد گفت: ۶ ماهه گذشته بیش از ۵۰ مورد پروژه عمرانی و ترافیکی در اداره طراحی این معاونت مطالعه و طراحی شده است.
به گزارش ایسنا، مهندس پاپی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: از این تعداد پروژه بیش از ۱۰ مورد آن در حال انجام و یا به مرحله اجرا رسیده است که از آن جمله می‎توان به طراحی سرای محله و ورزشگاه روباز در پارک مادر، طراحی فرهنگسرای شهرداری در محل شورای اسلامی شهر، طراحی سالن همایش ‎ های شهرداری و طراحی پارک جنگلی شهید بهشتی اشاره کرد.
وی تصریح کرد: در مدت یاد شده ۴ المان شهری نیز ترسیم و طراحی شده است که المان من بروجرد را دوست دارم و المان سردرب ورودی و خروجی بازارچه میوه و تره بار از جمله این موارد هستند.
معاون امور زیربنایی و ترافیکی شهرداری بروجرد خاطرنشان کرد: هم اکنون بیش از ۱۰ پروژه مطالعاتی در اداره طراحی در حال مطالعه و اقدام بوده که بهسازی و مناسب سازی پیاده راه خیابان جعفری و فروشگاه شهرداری از اهم این موارد است.
پاپی اضافه کرد: اجرای ۱۶ عدد سرعتکاه، خط کشی ۱۵۰ کیلومتر از سطح شهر، ۸ مورد اصلاح هندسی معابر سطح شهر جهت روانسازی ترافیک از جمله در بلوار تختی، تقاطع بلوار امام حسن عسکری (ع)، میادین المپیک، موهنورد و … ، احداث چهارراه جدید در خیابان شهید رجایی (جنب بیمارستان شهید چمران) نصب ۵ دستگاه فرمان، ۱۲ شمارشگر ترافیکی و ۲۵ دستگاه چشمک زن از جمله موارد به انجام رسیده در مدیریت ترافیک این حوزه در ۶ ماهه گذشته بوده است.
وی از آغاز بکار مسیر ویژه تردد اتوبوس در حدفاصل میادین قیام و صفا خبر داد و افزود: در همین راستا و به منظور روان ‎ سازی ترافیک این خیابان ۴۰عدد تابلو توقف ممنوع نیز نصب شده است.
معاون امور زیربنایی و ترافیکی شهرداری بروجرد به اجرای طرح آزمایشی ترافیک در اسفند ماه ۲ سال گذشته توسط شهرداری اشاره کرد و گفت: با استفاده از نظر مشاور در ۱۵ روز انتهایی سال طرح آزمایشی ترافیک در خیابان ‎ های صفا و شهدا در ۲ سال گذشته به اجرا درآمد که این شهرداری در حال آماده کردن زیرساخت ‎ های لازم برای دائمی کردن آن است.
پاپی با اشاره به افزایش تعداد خودروها و جمعیت و عدم امکان تعریض معابر اصلی هسته مرکزی شهر، افزود: تنها راهکاری که پیش روی متولیان برای رفع این مشکل وجود دارد، اجرای طرح ترافیک در هسته مرکزی شهر است که طی آن عبور و مرور خودروهای شخصی در ساعاتی مشخص در این معابر ممنوع است.
وی با اشاره به بازخورد مثبت این طرح و کاهش محسوس ترافیک میدان قیام و بازار اصلی در مدت زمان اجرای این طرح، ادامه داد: برای امکان دائمی کردن این طرح می بایست زیرساخت‎های لازم و پایش تصویری مورد نیاز با همکاری پلیس راهور به اجرا درآید.
تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close