اخبار بروجرد

مطالبه دو نماینده بروجرد از وزیر نیرو: احداث سدهای بروجرد در دستور کار وزارت نیرو قرار گیرد

روزهای بروجرد- وزیر نیرو در آیین بهره برداری و کلنگ زنی از چند طرح نیروگاهی، شرکت آب و فاضلاب و بازدید از سدها در استان لرستان حضور یافت و پس از بهره برداری از تصفیه خانه شهر ازنا به سراغ بازدید از سد آبسرده و پس از آن کلنگ زنی پست برق ۲۲۰ کیلو ولت آیت الله بروجردی و بهره برداری از پروژه های شرکت آب و فاضلاب بروجرد رفت.

به گزارش رصد نیوز علاءالدین بروجردی در این آئین بروجرد را یکی از قطب های مهم صنعتی کشور و استان خواند که تنها در شهرک سیلیکون متان آن ۴ هزار مگاوات برق نیاز است که تاکنون در فاز نخست تنها ۳۲ مگاوات از این میزان تامین شده است که پاسخگوی نیاز این شهرک نیست.

وی احداث سدهای گلرود، آبسرده و شهید بروجردی را از مطالبات مهم مردم این شهرستان برشمرد و افزود: عملیات احداث شد آبسرده بسیار طولانی شده و به لحاظ امکانات مالی کشور دو سد دیگر نیز در مراحلی متوقف شدند که انتظار به حق مردم شهرستان بروجرد بهره مندی از یک سد در این شهرستان است.

نماینده مردم بروجرد در مجلس از وزیر نیرو خواست زیرساخت های آب و برق این شهرستان توسعه یابد و برای این کار نیز از ظرفیت فاینانس خارجی همچون چین و روسیه آن هم در شرایط تحریم های ظالمانه آمریکا و غربی ها علیه کشور، استفاده شود.

دیگر نماینده بروجرد در مجلس شورای اسلامی ضمن تکرار به قول خودش اظهارات همکارش سدها را یکی از مطالبات مهم مردم بروجرد ذکر کرد و گفت: سد آبسرده چند سالی بود که در کما به سر می برد که با پیگیری های انجام شده فعال شد، سد شهید بروجردی نیز عملا از دستور کار خارج شد که متناسب با وضعیت مالی در دستور کار دولت قرار گرفته است.

عباس گودرزی سد گلرود را مطالعه مردم دانست و از وزیر نیرو خواست مصوبه اخیر مجمع نمایندگان در رابطه با تخصیص سرهای استان به ویژه بروجرد را عملیاتی کند.

وی ادامه داد: تخصیص آب سدها دیگر نیازی به اعتبار و بودجه ندارد و ربطی هم به تحریم ها ندارد و مشکل کم آبی نیز با بارش های فراوان امسال رفع شده و لازم است تخصیص آب سرهای آبسرده و شهید بروجردی نیز انجام شود.

نماینده مردم بروجرد در مجلس با اشاره به افتتاح تصفیه خانه آب شهر ازنا در شرایطی که حتی تصفیه خانه آب بروجرد آن هم با وجود نیاز به آن برای تصفیه آب گل آلود شهر طراحی هم نشده از وزیر نیرو خواست همزمان کار طراحی و اجرای تصفیه خانه آب بروجرد انجام شود و علاوه بر این مشکل فاضلاب منطقه نمونه گردشگری ونایی بروجرد نیز در دستور کار قرار گیرد.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close