اخبار بروجرد

مشکلات زیرساختی کوی نیاوران بروجرد

روزهای بروجرد- کوی نیاوران یکی از شهرک‌های متصل به بروجرد است که پس از یازده سال تأسیس، اهالی آن در زمینه زیرساخت‌ها هنوز با مشکلاتی دسته و پنجه نرم می‌کنند که اعتراض شهروندان در این منطقه مبنی بر وجود مشکلات شهری در روزهای اخیر مسئولان متولی را بر آن داشته تا نسبت به بررسی و رسیدگی به مشکلات اقدام کنند.

به گزارش مهر در این راستا جلسه بررسی مشکلات کوی نیاوران با حضور نمایندگان تعاونی‌های فرهنگیان و نیروی انتظامی که اعضای این تعاونی‌ها هستند و علاء الدین بروجردی نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی، رحیم جافری شهردار بروجرد، حسن بلوریان معاون سیاسی فرمانداری بروجرد و تعدادی از مسئولان سازمان‌های شهرداری بروجرد در هتل زاگرس بروجرد برگزار شد که در این جلسه به موضوعاتی چون عدم نصب سطل زباله، عدم آسفالت کوچه‌ها، راه دسترسی خطرساز، و … پرداخته شد.

مشکلات زیرساختی کوی «نیاوران» بروجرد

بنابراین گزارش، مقدسی نماینده تعاونی فرهنگیان در کوی نیاوران بروجرد در این رابطه گفت: تعاونی تعهد کرده، زمین‌هایی که برای ایجاد کوی نیاوران در اختیار داشتند را آماده کنند.

وی افزود: زیرسازی، جدول کشی، اجرای شبکه توسعه برق، آب و … این زمین‌ها با هزینه اعضای تعاونی‌ها انجام شده است.

مردم با مشکلات ناشی از ساخت و ساز در منطقه مواجه هستند

نماینده تعاونی فرهنگیان در کوی نیاوران بروجرد تصریح کرد: در حال حاضر مردم با مشکلات ناشی از ساخت و ساز در این منطقه مواجه هستند به طوری که انتظار می‌رود شهرداری بروجرد بخشی از هزینه‌های ساخت و ساز را پرداخت کند.

مقدسی ادامه داد: طبق قانون شهری یک شهرک باید ۳۵ کیلومتر از شهر فاصله داشته باشد اما کوی نیاوران منطقه‌ای متصل به شهر بوده که سهم شهرداری در آن مشخص نیست.

هیچ ارگانی پاسخگو نیست

به گفته وی، با تحویل این منطقه به شهرداری بروجرد، شهرداری باید از عوارضی که از اهالی کوی نیاوران می‌گیرد، جهت انجام برخی امور عمرانی بخشی از آن را هزینه کند اما متأسفانه هیچ ارگانی پاسخگو نیست و همه شانه خالی می‌کنند و این سوال هست که تعاونی‌ها این هزینه‌ها را باید از چه نهادی بگیرند.

بر اساس قوانین زمین شهری تمامی عملیات آماده سازی شهرک بر عهده تعاونی‌های مسکن ساز است

رحیم جافری شهردار بروجرد در این رابطه گفت: بر اساس قوانین زمین شهری تمامی عملیات آماده سازی شهرک بر عهده تعاونی‌های مسکن ساز است.

وی افزود: اما متأسفانه این تعاونی‌ها فقط ساخت و ساز کرده آن را بدون تکمیل رها کرده و مردم را با مشکل روبرو می‌کنند.

شهردار بروجرد تصریح کرد: تعاونی‌ها زمینی که ۱۰ میلیون تومان بر فرض مثال خریده اند را ۲ میلیارد تومان به فروش می‌رسانند بدون اینکه متوجه باشند ارزش افزوده را از کجا بدست آورده اند.

جافری بیان داشت: شهرداری اجازه داده طبق قانون ارزش افزوده تعاونی‌ها ساخت و ساز کنند و اگر در این خصوص و یا رسیدگی به مشکلات کوی نیاوران بروجرد کوتاهی کرده موارد را بیان کنید تا شهرداری به آن عمل کند.

تعاونی‌ها باید بخشی از ارزش افزوده حاصل شده را برای رفاه عمومی منطقه نیاوران هزینه کنند

به گفته وی، تعاونی‌ها باید بخشی از این ارزش افزوده حاصل شده را برای رفاه عمومی منطقه نیاوران هزینه کنند و در مقابل عوارضی که از اهالی منطقه دریافت می‌کنند خدمات رسانی داشته باشند.

شهردار بروجرد بر ضرورت تکمیل ساخت و ساز محدوده‌های تحت پوشش تعاونی‌های مذکور در کوی نیاوران تاکید کرد و افزود: طبق بند ۱۰ باید هزینه‌های زیربنایی و روبنایی از طریق تعاونی‌ها باید پرداخت شود.

بنابراین گزارش، نتیجه قطعی برای رفع مشکلات کوی نیاوران در این جلسه بدست نیامد لذا مقرر شد طی جلسه بعدی که با حضور مدیرعامل تعاونی‌ها، معاونت عمرانی فرمانداری بروجرد و شهردار بروجرد برگژار می‌شود این افراد برای برون رفت مشکلات کوی نیاوران به یک تفاهم رسیده و نسبت به رفع مشکلات هر چه سریع‌تر اقدام کنند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close