اخبار بروجرد

فرماندار بروجرد: با بروز مشکلات اقتصادی در جامعه شاهد افزایش آمار طلاق در جامعه هستیم

روزهای بروجرد- معاون استاندار لرستان و فرماندار بروجرد گفت: مهمترین علل طلاق در جامعه فعلی بالا رفتن سطح توقعات خانواده ها و زوجین است.

به گزارش ایرنا، عبدالرحیم رحیمی در جلسه ثبت وقایع حیاتی شهرستان بروجرد که در محل فرمانداری برگزار شد، افزود: با بروز مشکلات اقتصادی در جامعه شاهد افزایش آمار طلاق در جامعه هستیم.

وی اظهار داشت: طلاق در جامعه علل مختلفی دارد که باید با برگزاری همایش ها و سمینارها در مدارس و دانشگاهها جوانان را آگاه کنیم.

فرماندار بروجرد بیان کرد: بالا رفتن سن ازدواج به خاطر مسائل اقتصادی و راضی نشدن جوانان به یک زندگی ساده و بدون تجملات یکی دیگر از عوامل طلاق است که باید با فرهنگ سازی این معظل اجتماعی را رفع کرد.

رحیمی با اشاره به اینکه فرهنگ تک فرزندی باید از جامعه حذف شود، افزود: جامعه ایران به سمت کاهش جمعیت پیش می رود و باید با فرهنگ سازی و رفع مشکلات اقتصادی فرزند آوری را در جامعه ترویج دهیم.

وی اضافه کرد: ازدواج جوانان و تشکیل خانواده باید از طریق آموزه های دینی و اخلاقی در جامعه مطرح شود و کارشناسان مذهبی و دینی باید بیش از این به تشکیل خانواده و بیان اهمیت آن بپردازند.

رئیس اداره ثبت احوال بروجرد گفت: در سه ماهه اول امسال ۷۳۳ مورد ازدواج و ۸۸۶ مورد طلاق در شهرستان بروجرد ثبت شده است.

علی زراسوند افزود: در سه ماهه نخست امسال یکهزار و ۹ مورد ولادت و ۴۹۰ مورد فوت در شهرستان بروجرد ثبت شده است.

وی اظهار داشت: در سه ماهه اول سال ۴۵۵ نوزاد پسر و ۵۵۴ نوزاد دختر هستند که فراوانی نام‌ها در بین پسرها حسین، امیر عباس، علی و ابوالفضل و در بین دخترها بهار، فاطمه، تیارا، زهرا و آوا می‌باشد.

وی بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۲ هزارو ۵۱۵ نفر درخواست کارت ملی هوشمند داشته‌اند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close