اخبار بروجرد

اولویت پرداخت تسهیلات طرح‌های تعاونی و شرکت‌های پشتیبان است

روزهای بروجرد- سرپرست اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان با اشاره به پرداخت تسهیلات به طرح‌های تعاونی و شرکت‌های پشتیبان گفت: یکی از مهمترین راه توسعه اقتصاد و ایجاد اشتغال ترویج و گسترش فرهنگ تعاون بین آحاد مردم به ویژه جوانان است.

ایسنا: سید فرهاد ناصری نیا در نشست با تعاونگران بروجرد با بیان اینکه نقش اجتماعی تعاون اثرگذارتر از فعالیت‌های اقتصادی است، اظهار کرد: تعاون با مشارکت و کار جمعی زمینه بسیار مناسبی برای بروز سرمایه‌های اجتماعی است که با استفاده از توان، تجربه و صاحب نظران و در اصل بهره‌گیری از خرد و فکر جمعی به عرصه‌های مختلف اقتصادی ورود می‌کند و در سایه همدلی، وحدت و مشارکت مردم، زمینه معیشت اعضا و ایجاد اشتغال و در نهایت توسعه اقتصادی را سبب می‌شود.

او بخش تعاون را اسلامی ترین و مردمی‌ترین نوع اقتصاد دانست و افزود: اگر می‌خواهیم بخش تعاون در استان پیشتاز شود باید فرهنگ‌سازی و ایجاد زیرساخت‌های لازم برای حضور سرمایه گذاران و ترغیب مردم و جوانان برای حضور در بخش تعاون و انجام دهیم.

سرپرست اداره کل تعاون کار ورفاه اجتماعی لرستان بیان کرد : اقتصاد کشور در سه بخش دولتی، خصوص و تعاون می باشد اما در جامعه نتوانستیم تعاون را بین مردم فرهنگ‌سازی کنیم و درست معرفی کنیم و هنوز توسعه اقتصادی و سرمایه‌گذاری در بخش تعاون به آن صورت افزایش نیافته است.

ناصری نیا با اشاره به سهم ۲۵ درصدی تعاون از اقتصاد ملی در راستای عمل به اصل ۴۴ قانون اساسی خاطرنشان کرد: بخش تعاون زمانی در اقتصاد ملی می‎تواند جایگاه ویژه‎ای داشته باشد که این سهم با بهره ‎گیری از ابزارهای مختلف و حمایت از سرمایه گذاران و فراهم کردن مشوق های خاص تحقق پیدا کند.

سرپرست اداره کل تعاون کار ورفاه اجتماعی لرستان ادامه داد: برای این استان باید دولت اهتمام ویژه ای برای توسعه و گسترش تعاونی داشته باشد و تسهیلات و امکانات خوبی در اختیار آنها قرار دهد چرا که سرمایه گذاران بجای ترغیب به سرمایه‌گذاری در این استان به سایر استان‌ها خواهند رفت.

او به عملکرد حوزه تعاون در دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۲۲۲ تعاونی در بخش‌های مختلف اقتصادی تشکیل شده که ۴ هزار و ۸۵۷ عضو دارند و زمینه اشتغال ۳ هزار و ۹۶۰ نفر را در سطح استان فراهم کرده‌اند.

سرپرست اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان با اشاره به میزان صادرات انجام شده توسط شرکت‌های تعاونی، گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون تعاونی استان ۷۲ هزار و ۱۳۰ دلار تولید خود را به سایر کشورها صادر کرده‌اند که عمده این صادرات در حوزه خدمات، صنعت، معدن و کشاورزی بوده و از طریق گمرک‌های مختلف انجام شده است .

ناصری نیا تعداد تعاونی‌های فعال در لرستان را ۳ هزار و ۲۱۰ شرکت تعاونی عنوان کرد و گفت: این تعاونی‌ها با ۲۶ هزار و ۷۵۱ عضو در ۱۵ گرایش اقتصادی در بخش‌های مختلف زمینه اشتغالزایی بیش از ۴۰ هزار نفر را فراهم کرده‌اند.

 

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close