اخبار جهان

طرح اسیتضاح ترامپ برای سومین بار رای نیاورد

روزهای بروجرد- ال‌گرین، نماینده‌ی دموکرات ایالت تگزاس، لایحه‌ای را برای استیضاح دونالد ترامپ به خاطر اظهاراتش علیه ۴نماینده‌ی زن رنگین‌پوست مجلس نمایندگان به کنگره آورد. تمامی نمایندگان جمهوری‌خواه (۱۹۴نفر) به اضافه ۱۳۶ نماینده دموکرات به تعویق این لایحه رأی مثبت دادند. تنها ۹۵نفر از نمایندگان، که تماما دموکرات‌ هستند، با تعویق این لایحه مخالفت کردند.

این سومین تلاش برای استیضاح دونالد ترامپ توسط نمایندگان دموکرات است که با شکست مواجه می‌شود. در دو رای گیری قبلی به ترتیب تنها ۵۸ و ۶۶ نماینده همراه ال‌گرین شده بودند.

نانسی پلوسی رئیس دموکرات مجلس نمایندگان با استیضاح پرزیدنت ترامپ مخالف است. با این حال او از حضور رابرت مولر و احضار سایر اعضا و نزدیکان دولت ترامپ به کنگره برای توضیحات درباره نقش روسیه در انتخابات و ارتباط احتمالی کارزار پرزیدنت ترامپ با آنها استقبال کرده است.

واکنش ترامپ به شکست طرح استیضاحش در مجلس نمایندگان
دونالد ترامپ در واکنش به رأی‌گیری برای استیضاح خود در توییتر نوشت: اکثریت مجلس نمایندگان ایالات متحده‌ آمریکا برای نابودی تصویب استیضاح با نسبت ۳۳۲موافق، ۹۵مخالف و یک ممتنع رأی داد. این شاید مضحک‌ترین و وقت‌گیرترین پروژه‌ای بود که من روی آن وقت گذاشته‌بودم. استیضاح رییس‌جمهورتان، کسی که عظیم‌ترین ترقی اقتصادی کشورمان را در طول تاریخ رهبری کرده، با بهترین آمار شغل، بیش‌ترین کاهش مالیات، ارتش را بازسازی کرده و بسیار بیش‌تر از این، حالا تمام شده. نباید اجازه داده‌شود این برای هیچ رییس‌جمهور دیگری در ایالات متحده اتفاق بیافتد!

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close