لرستان

دستگاه‌ها از شفافیت‌های مالی استقبال نمی‌کنند/ عزم دستگاه قضایی در برخورد با فساد

روزهای بروجرد- رئیس کل دادگستری لرستان با بیان اینکه دستگاه‌ها از شفافیت‌های مالی استقبال نمی‌کنند، گفت: همه زیرمجموعه‌های دستگاه قضایی برای مقابله با فساد متمرکز شده‌اند.

به گزارش فارس، جعفر بدری در گردهمایی ائمه جمعه لرستان اظهار کرد: طی سال گذشته و سه ماهه نخست امسال کشفیات خوبی در حوزه موادمخدر و همچنین جمع‌آوری سلاح انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: کل آمار طلاق سال گذشته استان ۳ هزار و ۴۰۰ مورد بود که به تفکیک حوزه‌های ثبتی، خرم‌آباد با یک هزار و ۸۰۰ مورد در رتبه نخست قرار دارد.

رئیس کل دادگستری لرستان با اشاره به افزایش طلاق در استان افزود: در خصوص عفو نیز بهمن ماه سال گذشته حدود یک چهارم زندانیان استان را آزاد نمودیم با این وجود تراکم زندانی بیش از ظرفیت است.

بدری تصریح کرد: ۴ هزار و ۵۰۰ زندانی هم‌اکنون در زندان‌های لرستان محبوس هستند، این در حالی است که ظرفیت زندان های استان بین هزار تا هزار و ۵۰۰ نفر است.

وی با بیان اینکه اغلب این زندانیان مجرمان خطرناک هستند، گفت: سال گذشته ۱۸۰ هزار پرونده در حوزه‌های مختلف در دادگستری استان مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس کل دادگستری لرستان تأکید کرد: گاهی با وجود حراست و سیستم‌های شفافیت اما، در زمینه فساد از سوی دستگاه‌های اجرایی گزارشی ارسال نمی‌شود.

بدری با اشاره به دستگیری برخی شهرداران و اعضای شوراهای شهر استان افزود: متأسفانه گاها نظارت‌ها مؤثر نیستند و دستگاه‌ها از شفافیت‌های مالی استقبال نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه دستگاه قضائی به موضوع فساد ورود پیدا کرده است، گفت: در همین راستا همه زیرمجموعه‌های دستگاه قضایی برای مقابله با فساد متمرکز شده‌اند.

رئیس کل دادگستری لرستان تأکید کرد: ما نسبت به نهادهای حاکمیتی حساس هستیم، به همین منظور ۲ نفر از افرادی که نهادهای حاکمیتی و مسؤولان بروجرد را تخریب می کردند دستگیر و روانه زندان کردیم.

بدری با بیان اینکه شهردار و ۳ نفر از اعضای شورای شهر سلسله متهم هستند، افزود: در بروجرد نیز یکی از اعضای شورای شهر با پیمانکاران تبانی کرده و اکنون در بازداشت بوده و بررسی‌ها بر روی پرونده آن‌ها در جریان است.

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close