لرستان

بازنگری در تخصیص آب مورد نیاز لرستان/ ۱۰ سد به بهره‌برداری می‌رسد

روزهای بروجرد- وزیر نیرو از بازنگری و اصلاح میزان تخصیص آب مورد نیاز استان لرستان خبر داد.

به گزارش مهر، اردکانیان در جمع خبرنگاران در سخنانی با بیان اینکه عملیات اجرایی سد مخملکوه در خرم آباد امروز آغاز شد، اظهار داشت: این سد، سد مهمی در تأمین آب شرب دراز مدت خرم آباد است و امیدواریم طبق برنامه کار آن با سرعت مناسبی جلو برود.

وی با بیان اینکه در لرستان ۹ پروژه سدسازی در دست اجرا است، گفت: امیدواریم با استفاده از مجموعه شرایط و منابعی که در اختیار دولت است و همچنین ظرفیت های سیستم بانکی و بخش خصوصی بتوانیم منابع مالی مناسب تری برای تکمیل این پروژه ها داشته باشیم.

وزیر نیرو، بیان داشت: همچنین امیدواریم بازنگری در موضوع منابع آب قابل برنامه ریزی و هر نوع تصحیح در تخصیص های مورد نیاز آب استان صورت گیرد.

اردکانیان با تاکید بر اینکه در کل کشور ۱۷۹ سد در دست بهره برداری داریم و تعداد قابل توجهی پروژه در مناطق مختلف در دست اجرا داریم، افزود: امسال پیش بینی ما این بوده که ۱۰ پروژه سدسازی به بهره برداری برسد.

وی، بیان داشت: مجموعه این پروژه ها با توجه به اهداف آنها، نقش مهمی در تامین آسایش و امنیت خاطر مردم دارند.

وزیر نیرو با بیان اینکه استان لرستان با توجه به شرایط خوب بارشی که دارد و در ایام نرمال و طبیعی حدود دو برابر متوسط بارش کشور را دارد، گفت: طبیعتاً این استان ظرفیت نگه داشت بیشتر آب را دارد و امیدواریم با لحاظ همه شرایط فنی، اقتصادی و زیست محیطی بتوانیم از حداکثر منابع آب قابل تامین لرستان استفاده کنیم.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close