اخبار بروجرد

ایالت بی قانونی دستفروشان!

روزهای بروجرد- الهام شاهدپور: سه راه جعفری و خیابانش سالهاست روی اعصاب شهروندان است، اصلا انگار هر روزش تداعی کننده روزهای آخر سال و خریدهای هول هولکی مردم و آن همه دستفروش و زباله و سر و صداست.

سه راه جعفری هسته مرکزی شهر است اما انگار تیغ هیچ نهادی برای سروسامان دادن به آن برنده نیست، اصلا “ایالتی” جدا برای خودش است و سازی مخالف همه شهر در آن یک تکه نواخته می شود.

وانتی ها و گاری ها که هیچ، دستفروشان هم برای عرضه کالاهایشان بساطشان را درست وسط خیابان پهن کرده اند، پیاده روهایش که بماند! وضع کالاهای عرضه شده شان هم که مشخص است، بی کیفیت با همان قیمت معمول بسیاری از مغازه داران!

بعد از رفتنشان هم وقتی که خوب از فرصت درهم برهم این خیابان به نفع خودشان بهره برداری کردند حتی حاضر نیستند زباله های تولید شده شان را جمع کنند و در گوشه ای بگذارند، رها می کنند تا پاکبان بخت برگشته در این هرم گرما زیر پایشان را جارو کند و آشغالهایشان را جمع کند!

می‌گویند این بی فرهنگی ها و بی مبالاتی ها البته کار شهروندان بروجردی هم نیست و بسیاری از این وانت ها و گاری ها و دستفروشان از شهرهای اطراف به سه راه جعفری می آیند چون بازار خرید خوبی برای یک شبه پولدار شدن است. راستی شهروند کاسب آیا در خانه خودت هم زیر پایت اینقدر آشغال می ریزی و با صدای بلند داد و فریاد میزنی تا روی اعصاب اهل خانه ات باشی؟!

اما وقتی خودمان به حقوق شهروندی مان احترام نمی گذاریم از پلیس و شهرداری چه انتظاری می رود که با زور این حقوق را به ما یادآوری کند، بیاید درست بیندیشیم که در به وجود آمدن وضعیت این خیابان هسته مرکزی شهر، ما چقدر دخیل بوده ایم، با دلسوزی هایمان، با خرید کردن از دستفروشان و با فرصت دادن به آنها برای جولان در شهر.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close