اخبار لرستان

انتقاد استاندار از کلنگ‌زنی‌های بدون اطلاع در لرستان

روزهای بروجرد- استاندار لرستان ضمن انتقاد از حضور برخی مدیران و حتی وزیران بدون هماهنگی با فرمانداران شهرهای مختلف استان گفت: مدیر دولت بایستی برای کلنگ‌زنی فرماندار شهرستان مربوطه را در جریان قرار دهد.

به گزارش فارس، سید موسی خادمی در شورای اداری لرستان اظهار کرد: خروجی اصلی نمازجمعه بایستی وحدت‌بخشی به جامعه، افزایش آگاهی‌ها و اصلاح‌طلبی در جامعه شود.

وی خاطرنشان کرد: در همین راستا نبایستی تریبون این پایگاه اجتماعی به محلی برای اختلاف و انحراف از موضوع اصلی تبدیل گردد.

استاندار لرستان بر لزوم انتقال بخشی از جزئیات و فعالیت‌های دستگاه‌ها به ائمه جمعه تأکید و تصریح کرد: عدم همسان سازی اطلاعات موضوعی است که بایستی مورد توجه قرار گیرد.

خادمی بیان داشت: همه ما در یک کشتی نشسته و مقصد مشترکی داریم، بنابراین فرصت مقابله با یکدیگر را نداریم، به ویژه که امروزه به دلیل خباثت‌های دشمنان لزوم وحدت آشکارتر و صریح‌تر است.

وی با اشاره به عملکرد خوب دستگاه‌ها در جریان سیل اخیر استان افزود: شرکت‌های خدماتی طی مدت کوتاهی توانستند نیاز مردم سیل‌زده به آب و برق را تأمین کنند، مدیریت‌های اولیه، آگاهی دادن به مردم و همچنین در جمع کردن حوادث ناشی از سیل عملکرد استان مطلوب بوده است.

استاندار لرستان از پرداخت ۴۶۰ میلیارد تومان اعتبار در حوزه مسکن به مردم سیل‌زده استان خبر و ادامه داد: بیش از ۷۰ میلیارد تومان کمک بلاعوض به مردم داده شده و ۶ هزار بسته نیز به طور رسمی بین آن‌ها توزیع شده است.

خادمی اظهار داشت: پیمانکار جاده پلدختر مشخص و قرارداد اولیه آن بالغ بر ۲۸۵ میلیارد تومان بسته شده است، ضمن اینکه ۲۲۰ میلیارد تومان جدای از اعتبارات سیل به این جاده اختصاص داده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه سهم استان از اعتبارات سیل مناسب است، اظهار داشت: استان بایستی آمادگی جذب این اعتبارات را داشته و به دنبال انتخاب پیمانکاران مناسب برای پروژه‌ها باشند.

استاندار لرستان با بیان اینکه استفاده از روش‌های عادی جذب اعتبارات در زمان سیل کارآمد نیست، گفت: مدیران از روش‌های بینابین برای برگزاری مناقصه‌ها استفاده کرده و برنامه لازم برای جذب اعتبارات را ارائه دهند.

خادمی خاطرنشان کرد: در حال حاضر استان هزار میلیارد تومان اعتبار سیل دارد، این در حالی است که مجموع اعتبارات استانی و نفت حدود ۳۰۰ میلیارد تومان است، بنابراین دستگاه ها فعال شده و هیچ گونه کوتاهی در جذب اعتبارات قابل قبول نیست.

وی بر همکاری دستگاه‌های نظارتی با ادارات جهت تسریع در کار تأکید و تصریح کرد: در شرایط بحران بایستی مسیر را به طور صحیح مدیریت و کوتاه کرد.

استاندار لرستان در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع انتخابات گریزی زد و گفت: از اکنون قرار نیست فضای استان را به سمت موضوع انتخابات حرکت دهیم، تبلیغات و دامن زدن به این حرکات قابل قبول نیست.

خادمی بیان داشت: عجله‌ای برای انتخاباتی کردن فضای استان نداریم، با این وجود کاندیدها آمادگی لازم برای تنظیم برنامه‌ها و روش کار برای شرکت در انتخابات را داشته باشند.

وی ضمن انتقاد از حضور برخی مدیران و حتی وزیران بدون هماهنگی با فرمانداران شهرهای مختلف استان افزود: مدیر دولت بایستی برای کلنگ‌زنی و افتتاح فرماندار شهرستان مربوطه را در جریان قرار دهد.

استاندار لرستان ادامه داد: در برخی فضاها حضور فرماندار به عنوان نماینده دولت الزامی است بنابراین مدیران به این موضوع توجه ویژه نمایند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close