لرستان

اعلام کانون‌های بحران تغییر کاربری اراضی کشاورزی لرستان؛ قانون شکنان محاکمه می‌شوند

روزهای بروجرد- مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی لرستان کانون‌های بحران تغییر کاربری اراضی کشاورزی در این استان را اعلام کرد.

کاووس رمضان زاده در گفت‌وگو با فارس، بیان داشت: از ابتدای سال تاکنون ۲۶۷ تماس تلفنی در خصوص تغییر کاربری اراضی، ۳۵۰ مشاوره، ۴۴۷ مورد توقف عملیات بدون مراجعه به احکام قضایی ثبت‌شده و از طرفی ۱۶۷ مورد طرح دعوی در دادگاه داشته‌ایم که منتظر صدور حکم هستند.

وی افزود: یکی از برنامه‌های امور اراضی استان در سال جدید اجرای ۲۰۰ حکم اجرا نشده در سال‌های گذشته است و به شدت به دنبال اجرای احکام قلع‌وقمع هستیم.

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی لرستان ادامه داد: برای اجرای احکام دو شهرستان الشتر و الیگودرز را مشخص کرده و هماهنگی با ادارات ذی‌ربط که وسایل مکانیکی را در اختیار دارند صورت گرفته تا احکام طی ماه جاری اجرا شود.

رمضان زاده با بیان اینکه تغییر کاربری اراضی به امری فراگیر تبدیل شده، عنوان کرد: اما این موضوع در شهرستان‌های مختلف شدت و ضعف دارد، به‌عنوان نمونه در شهرستان‌های پل‌دختر، رومشکان و کوهدشت این قضیه کم رنگ‌تر است.

وی اضافه کرد: در مناطقی مانند قلابردی، رباط و تجره خرم‌آباد، ونایی، گلدشت، جاده اشترینان بروجرد، حشمت‌آباد و گاوکش دورود، حوالی شهر الیگودرز و دره تخت ازنا تغییر کاربری اراضی بحرانی بوده و بر همین اساس تأکید و تمرکز ما روی این مناطق است.

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی لرستان در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه سامانه ۱۳۱ مرکز فوریت‌های تغییر کاربری کشور فعال است، عنوان کرد: مردم در شهرستان‌های مختلف تغییر کاربری‌های غیرمجاز را از طریق این سامانه گزارش می‌دهند، همچنین در ۱۱ شهرستان گشت حفظ کاربری فعال است.

رمضان زاده در پاسخ به این پرسش که آیا قوانین در خصوص تغییر کاربری بازدارنده است، توضیح داد: قوانین تا حدودی خوب است اما می‌تواند بهتر و قوی‌تر نیز وضع شوند به‌ویژه در مورد افرادی که به‌کرات مرتکب جرم می‌شوند، البته قانون تغییر کاربری توسط رئیس سازمان امور اراضی کشور در حال بازنگری است.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close